سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بی سابقه مرگ و میر ناشی از مواد مخدر در انگلیس

جدیدترین آمارها حاکی از افزایش بی‌سابقۀ شمار مرگ ‌ومیرهای مرتبط با موادمخدر در انگلیس است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پرس تی وی، اداره آمار ملی انگلیس د رگزارشی اعلام کرد در سال ۲۰۱۵ تعداد مرگ‌هایی که به نوعی با مسمومیت ناشی از مصرف مواد مخدر قانونی و غیرقانونی در این کشور مرتبط بوده به ۳هزار و 647 مورد رسیده‌است. این میزان در سال 2014 ،  3 هزار و 346 مورد بود.

بر اساس این گزارش، آمار تلفات ناشی از مصرف کوکائین و هروئین در انگلیس در بالاترین حد بوده است. در سال 1993 نیز آمار مشابهی از میزان مصرف این دو مواد ارائه شده بود.

در این گزارش آمده است: از آنجایی ‌که کوکائین اغلب در کنار هروئین مصرف می‌شود، این احتمال وجود دارد که ایجاد تغییراتی در میزان خلوص و در دسترس بودن هروئین، در کنار افزایش میزان خالص بودن کوکائین، بر شمار مرگ‌ ومیر ناشی از این ماده مخدر در سال‌های اخیر افزوده‌ باشد.

این آمار نشان می‌دهد میزان مرگ ‌ومیر ناشی از مصرف نادرست مواد مخدر در حال حاضر در بالاترین سطح ثبت شده خود یعنی 43.8 در هر یک میلیون نفر  قرار دارد.

ونسا فیرن، یکی از پژوهشگران اداره آمار ملی انگلیس، گفت: مرگ‌های ناشی از هروئین و مورفین از سال 2012 بیش از 2 برابر شده است. علتِ این مسأله به میزان خلوص و در دسترس بودن هروئین طی سه سال گذشته بر می‌گردد.

وی افزود: سن نیز عامل دیگری در مرگ‌ ومیر ناشی از سوءمصرف مواد است زیرا مصرف‌کنندگان هروئین در حال پیر شدن هستند و معمولاً  مشکلات دیگری از جمله بیماری‌های ریوی و هپاتیت برایشان پیش می‌آید که آن‌ها را در برابر خطرات ناشی از سوءمصرف مواد آسیب‌پذیرتر می‌سازد.

حتی پیش از افشای این آمار نیز نرخ مرگ ‌ومیر مرتبط با موادمخدر در انگلیس حدوداً 3 برابر بیشتر از میانگین آن در قارۀ اروپا بود.

در پی افزایش بی‌سابقۀ آمار مرگ ‌ومیر ناشی از موادمخدر، انتقادات از سیاست‌های ترزا می، نخست‌‌ وزیر کنونی انگلیس، در زمان تصدی پست وزارت کشور، نیز افزایش یافته است.





انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.