سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تقویت سیاست‌‌های آموزش و پرورش برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت

مدیر کل دفتر نظارتی از استمرار و تقویت سیاست‌های آموزش و پرورش در جهت ارتقای کیفیت این نهاد آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارگاه توجیهی پروژه مهر با حضور محمد فاضل مدیر کل دفتر نظارتی، علی زرافشان معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش، محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی کتاب‌های درسی و جمعی دیگر از مسئولان و معاونان آموزش و پرورش در ساختمان شهید رجایی این وزارتخانه از صبح امروز در حال برگزاری است.

در این مراسم فاضل با اشاره به اینکه پس از پایان سال تحصیلی گذشته به طور فشرده برای ورود به سال تحصیلی آینده برنامه‌ریزی‌ها در مرحله اجرا قرار گرفت گفت: ساماندهی نیروی انسانی، فضای آموزشی و تنظیم برنامه‌ برای روند آموزش در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با وجود تغییر و تحولاتی که در نظام تعلیم و تربیت در حال انجام است لذا این مسئله باعث تغییراتی در فرایند آموزش می‌شود که در این راستا از مهمترین مسائل ساماندهی نیروی انسانی بوده که با برنامه‌ ریزی دقیق امیدواریم این مسئله در سال تحصیلی آینده مشکل ساز نباشد.

مدیر کل دفتر نظارتی با اشاره به اینکه باید در این مرحله به رفع نواقص توجه شود گفت: مراحل اجرایی کار از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و در این حوزه استان‌ها تلاش زیادی کرده تا سال تحصیلی جدید به بهترین شکل برگزار شود.

فاضل عنوان کرد: اجرای سیاست‌های آموزش و پرورش از مسائل مهمی است که باید در کنار آغاز با نشاط و برنامه‌ریزی شده سال آینده مورد توجه قرار گیرد و از مطالبات جدی این نهاد آموزشی به شمار می‌رود.

وی افزود: توزیع منطقی و متعادل به نیروی انسانی بهره‌مندی از ظریفت‌های محیطی و جلب مشارکت در تمامی ابعاد از مسائل مورد بحث در حوزه آموزش و پرورش است.

مدیر کل دفتر وزارتی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته توسعه این سیاست‌ها امتیازات زیادی برای نظام تعلیم و تربیت به بار آورده گفت: باید در جهت تقویت و استمرار این مسائل بکوشیم.

فاضل اظهار کرد: در فرایند آماده‌سازی پروژه مهر ستاد‌های اجرایی استان‌ها باید مسئولان را در کنار خود داشته باشند تا در صورت وجود هر گونه نقصی امید به رفع آن باشد در واقع باید تعامل بیشتری بین ستاد و مناطق اجرایی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اصل مأموریت در چنین پروژه‌هایی ایجاد رضایت در جامعه و به ویژه دانش‌آموزان است، بیان کرد: باید شرایط مطلوب آموزشی برای محصلان ایجاد شده و در مسیر نهایی آموزش و پرورش گام برداریم که در این راه تمامی مسائل آموزشی و پرورشی مورد توجه است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.