سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه مراکز درمانی شهرستان تربت جام همچنان ادامه دارد

رییس دانشکده علوم پزشکی شهرستان تربت جام گفت: احداث بخش MRI با کمک خیرین کلنگ زنی شد.

سیدمحمد نظری ریاست دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به افتتاح بیمارستان 64 تخت خوابی طالقانی در شهرستان تربت جام همزمان با هفته دولت، بیان کرد: جمعیت شهرستان تربت جام حدود 300 هزار نفر است در حالیکه مراجعین به بیمارستان 350 هزار نفر است. 

وی با بیان اینکه بیمارستان سجادیه با 96 تخت قبل از طرح تحول توان پاسخ به تمام نیازهای مردم را نداشت، افزود: پس از طرح تحول تعداد تخت بیمارستان به 160 تخت ارتقاء یافت و با اینکه اکنون 2برابر ظرفیت خود کارایی دارد ولی همچنان تراکم بیمار زیاد است. این بیمارستان هزار و 100 بستری و 27 هزار ویزیت سرپایی در ماه دارد.  

رییس دانشکده علوم پزشکی شهرستان تربت جام، ضریب اشغال تخت در سال 94 را 92 درصد خواند و تصریح کرد: با توجه به این رقم بالا برای ضریب اشغال تخت در برخی موارد بیماران حتی برای عمل های اورژانسی نیز دو تا سه هفته برای خالی شدن تخت باید منتظر می ماندند که در این شرایط افزایش تخت ضروری بود.

وی گفت: بیمارستان طالقانی درواقع یکی از بیمارستانهای قدیمی شهر بوده که غیرقابل استفاده شده بود که با توجه به افزایش مراجعین به بیمارستان سجادیه، شروع به عملیات بازسازی و تجهیز بیمارستان شد که حدود 4 میلیارد تومان از سمت وزارتخانه برای تامین تجهیزات به آن اختصاص یافت. 

نظری بیمارستان جدید طالقانی را دارای 4 بخش اصلی و 64 تخت خواند و افزود: با افتتاح این بیمارستان بسیاری از نیازها رفع می شود اما همچنان کمبودهایی به ویژه در بخش آنژیوگرافی و تصویر برداری شهرستان وجود دارد. 

وی از کلنگ زنی پروژه احداث بخش MRI با 10 میلیارد بودجه از طرف خیرین خبرداد و اظهار کرد: در بیمارستان ساجدیه نیز 3 پروژه عمرانی برای راه اندازی مرکز سرطان، بلوک زایمان و توسعه اورژانس با بیش از 50 درصد پیشرفت در حال انجام است.

این متخصص طب سنتی یادآور شد: علاوه بر پروژه های ذکر شده، کلینیک ویژه ای نیز با 12 اتاق ویزیت برای افزایش مراکز درمانی برای ویزیت سرپایی به زودی راه اندازی می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.