سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

پاوه شهرستانی با پتانسیل گردشگری و کشاورزی

استاندار کرمانشاه گفت: شهرستان پاوه دارای پتانسیل های بسیار خوبی در حوزه های مختلف تجاری و بازرگانی، گردشگری و کشاورزی است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛اسداله  رازانی با بیان اینکه شهرستان پاوه از قابلیت های بسیاری خوبی در حوزه های تجارت و بازرگانی، گردشگری، شیلات، باغداری و دامپروری برخوردار است افزود: بارندگی فراوان زمینه ای برای توسعه باغداری درپاوه است.متوسط بارندگی در شهرستان پاوه 730 میلی متر است و امسال نیز بیش از 1200 میلی متر بارندگی داشته است. 

وی با اشاره به اینکه  در حوزه گردشگری در شهر پاوه می توان در باغات و روستاهای هدف گردشگری مراکز بین راهی ایجاد کرد گفت:وجود گونه های نادری مانند گوزن زرد در منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل به تنهایی می تواند یک جاذبه گردشگری خوب محسوب شود.

رازانی  افزود:در شمال ایران روستاهایی وجود دارند که به اندازه شهرها دارای جاذبه گردشگری هستند. این ویژگی در برخی روستاهای منطقه پاوه نیز قابل مشاهده است و با توجه به این قابلیت ها می توان برای  توسعه گردشگری در این روستاها برنامه ریزی کرد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در فصل برداشت برخی محصولات مهم منطقه مانند انار و گردو می توان جشنواره های فرهنگی برگزار کرد که خود می تواند تبدیل به یکی از جاذبه های مهم گردشگری منطقه شود.

رازانی محدودیت های قانونی حریم راه ها را یکی از موانع جدی توسعه زیربنایی منطقه دانست و گفت: مقررات موجود در زمینه حریم راه ها برای دشت ها نوشته شده اند و در مناطق کوهستانی و صعب العبوری مانند پاوه این قوانین باید اصلاح شوند زیرا شرایط در اینجا کاملاً متفاوت است.

وی افزود: سندهای توسعه کوتاه مدت شهرستان ها می بایست به شکلی تهیه شوند که هویت های بومی در آن کاملاً حفظ شوند.در نسخه پیشنهادی توسعه شهرستان باید به گونه ای طرح ریزی شوند که معماری زیبای سنتی منطقه همچنان حفظ شود و سیمای منطقه دچار تغییرات نامطلوب نشود.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.