سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ: به ارتش 30 روز فرصت برای نابودی داعش می دهم!

ترامپ ادعا می کند برنامه ای تهیه خواهد کرد که بتواند داعش را در مدتی کوتاه از میان بردارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، روز چهارشنبه دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری گفت اگر انتخاب شود، به ژنرال های ارتش آمریکا 30 روز مهلت می دهد تا برنامه ای برای شکست داعش ارائه کنند.

ترامپ در یکی از دقیق ترین توضیحات در خصوص امنیت ملی آمریکا تا به امروز، تاکید کرد که استراتژی او چند جانبه خواهد بود و فقط شامل نیروهای داعش در عراق و سوریه نمی شود؛ بلکه شبکه مالی و اطلاعاتی آن ها را هم هدف قرار خواهد داد.

رویکرد ترامپ که در سخنرانی روز چهارشنبه او در یونیون لیگ فیلادلفیا نمود یافت، به رویکرد اوباما بسیار شبیه است. اوباما علاوه بر هزاران حمله هوایی، برای بازپس گیری مناطق تحت اشغال داعش، از نیروهای زمینی محلی نیز بهره می گیرد.

سال گذشته، نیروهای آمریکا و هم پیمانان آن، پیوسته منابع درآمدهای نفتی داعش را هدف قرار داده اند و دولت آمریکا، شرکت های رسانه ای اجتماعی از جمله توئیتر و فیس بوک را تشویق کرده است توان تبلیغاتی داعش را فلج کنند.

ترامپ همچنین متعهد شد تعداد نیروهای آمریکایی را افزایش دهد و با اشاره به آمار، کاهش نیروها و ناوگان و هواپیماهای آمریکایی را نشان داد.

ترامپ با اشاره به بمب افکن های ب-52 و هواپیماهای هشت موتوره ای که در سال 1952 به ناوگان هوایی آمریکا اضافه شد، گفت خلبانان کنونی آن ها، نسل دوم خلبانانی هستند که با این هواپیماها کار می کنند. او گفت: «پدران آن ها همان هواپیمایی را می راندند که فرزندانشان اکنون می رانند. این آمریکا نیست.»

بمب افکن ب-52 در طول سال ها، دائم به روز رسانی شده است و در نبرد علیه داعش، ماموریت های ارزشمندی انجام داده است.

ترامپ تاکید کرد که هم ارتش و هم نیروی دریایی، از سال 2009 تا کنون، کاهش شدیدی داشته اند. ترامپ برای جبران این کاهش، متعهد شد کاهش خودکار بودجه، موسوم به تامین خواسته که از سال 2013 اعمال شده است را متوقف کند. وی گفت: «بودجه خیلی کم است. ما ارتش را از نو خواهیم ساخت.»

سخنرانی طولانی روز چهارشنبه ترامپ، جامع ترین و دقیق ترین برنامه او در خصوص امنیت ملی تا به امروز بود. ترامپ همواره بابت نداشتن آگاهی کافی از مسائل سیاست گذاری، مورد انتقاد قرار می گیرد.

ترامپ در این سخنرانی خواستار مدرن کردن تجهیزات ارتش و افزایش تعداد پرسنل خدمات نیروهای مسلح شد. او همچنین خواستار به روز رسانی سیستم سپر موشکی شد. اوباما نیز چندین بار از کاهش بودجه در برخی بخش های نظامی انتقاد کرده و خواستار پایان دادن به «کاهش بی رویه» بودجه ارتش شده است.

ترامپ همچنین در بخشی از سخنرانی خود گفت: «برخلاف رقیبم، سیاست خارجی من بر دیپلماسی تاکید خواهد داشت و نه نابودی. میراث کلینتون در عراق، لیبی و سوریه، تنها آشوب و رنج و مرگ به ارمغان آورده است. سیاست های مخرب او، باعث جابه جایی میلیون ها انسان شده و حالا این آوارگان را بدون هیچ برنامه ای، به غرب دعوت می کند.»

ترامپ در سخنان خود تلاش کرد تفاوت های خود با کلینتون را نشان دهد. اما با این که تلاش می کند اعلام کند با حمله به عراق در سال 2003 یا اقدام نظامی سال 2011 در لیبی مخالف بوده است، در اصل موافق همه این ها بوده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
دروغگو - دیده دارن میرن بسمت اسراییل هول ورش داشته
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
سی روز لازم نیست. همونطوری که با یه اشاره افتتاحش کردین لازم باشه با یه اشاره هم جمعش میکنین
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
راست میگه داعشو ورمیداره به جاش یه چیز بدتر میاره .