سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحیمی در نشست خبری مطرح کرد؛

عرضه بهداشتی دام در 32 جایگاه به مناسبت عید قریان/ مراکز فروش از روز عرفه فعالیت می کنند

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، گفت: امسال 32 مرکز عرضه بهداشتی دام در دو روز به شهروندان خدمت رسانی می‌کنند

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحسین رحیمی مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در نشست خبری که امروز (چهارشنبه) به مناسبت طرح عرضه بهداشتی دام برگزار شد با اشاره به اینکه هر ساله اقدامات زیادی در راستای خدمت به شهروندان با همکاری سازمان دامپزشکی انجام می‌شود، اظهار داشت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته شرایط مناسبی را برای عرضه و ذبح بهداشتی دام برای عید سعید قربان و  عرفه در دستور کار داریم.
 
وی افزود: بدون شک با این امر جلوی عرضه غیر بهداشتی دام گرفته می‌شود و شهروندان می‌توانند از سلامت دام خود اطمینان داشته باشند.
 
رحیمی با بیان اینکه با خرید از مراکز بهداشتی دام جلوی بسیاری از بیماری‌های مشترک قابل انتقال بین انسان و حیوانات (انواع بیماری‌های انگلی، ویروسی و ...) گرفته می‌‌شود، تصریح کرد: برای عرضه دام در مراکز بهداشتی قبل و بعد کشتار دام، توسط دام پزشکان بازرسی‌های لازم انجام می‌شود تا با این امر از سالم بودن دام اطمینان حاصل شود.
 
مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه با عرضه بهداشتی دام در مراکز مشخص شده جلوی آلودگی سیما و منظر شهر که محیط زندگی مردم است، گرفته می‌شود، بیان کرد: بر اساس آمارهای سال گذشته هر راس دام 7 کیلو ضایعات دارد، به همین دلیل اگر دام در سطح شهر قربانی شود محیط را آلوده می‌کند.
 
وی با بیان اینکه امسال 32 مرکز عرضه بهداشتی دام در دو روز به شهروندان خدمت رسانی می‌کنند، افزود: به دنبال این هستیم که در راستای خدمات رسانی بیشتر به شهروندان بخش خصوصی را هم برای عرضه دام وارد کار کنیم.
 
رحیمی در ادامه با بیان اینکه بانک شهر در تمام جایگاه‌های تعیین شده نماینده دارد، گفت: تعدادی دستگاه پست در این مراکز موجود است تا شهروندان بتوانند به راحتی خرید خود را انجام دهند.
 
مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران اضافه کرد: بیش  از 300 نفر ذبح کننده در محل غرفه‌ها حضور خواهند داشت.
 
وی با تاکید بر اینکه تعیین نرخ دام بر عهده سازمان بازرگانی است، تصریح کرد: شهرداری تهران نمی‌تواند هیچ گونه نرخی برای دام‌ها مشخص کند.
 
رحیمی با بیان اینکه در روز عید قربان حداقل 30 هزار راس دام وارد جایگاه‌های شهرداری تهران می‌شوند که از این رقم حداقل 15 هزار راس دام ذبح می‌شود.
 
مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ادامه داد: ضایعات عرضه دام بهداشتی توسط شهرداری تهران جمع آوری می‌شود و بر اساس یک ساز و کار مشخص شده دفع می شود.
 
وی با بیان اینکه قیمت دام زنده به عرضه و تقاضا در روز عید قربان بستگی دارد، تاکید کرد: کمیته نرخ گذاری در روز عید قربان و عرفه تلاش خواهد کرد که با در نظر گرفتن شرایط عرضه و تقاضا یک سقف قیمتی مشخص برای مصرف کنندگان تعیین کنند.
 
رحیمی با اشاره به ایجاد مراکز فرهنگی و جایگاه‌های عرضه دام بهداشتی در روز عید قربان، افزود: این امر در راستای  فراهم کردن اوقات فراغت برای خانواده‌هایی است که به مراکز عرضه دام بهداشتی می‌آیند.
 
مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، تاکید کرد: شهروندان هیچ گونه دامی خارج از این مراکز خریداری نکنند چرا که دام خارج از مرکز سالم نبوده و ممکن است بیماری‌های را به انسان وارد کند.
 
وی اضافه کرد: اگر شخصی در سطح شهر تهران اقدام به عرضه دام خارج از این مراکز کند نیروهای مناطق شهرداری تهران با وی برخورد می کنند.
 
رحیمی با بیان اینکه هیچ کدام از دام‌های عرضه شده در مراکز شهرداری تهران وارداتی نیستند، گفت: این دام‌ها توسط دامداران داخل کشور پرورش می‌یابند.
 
مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: روز عید قربان جایگاه‌های عرضه دام از 5 صبح در راستای خدمت رسانی به مردم آغاز به کار می کنند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.