سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

دوره کارآموزی زمین شناسی ویژه دانشجویان افغانی در مشهد

مدیر کل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال شرق کشور گفت: جمعی از دانشجویان افغانستانی دوره کارآموزی زمین شناسی خود را در مشهد می گذرانند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ جعفر طاهری افزود: دوره کارآموزی دانشجویان زمین شناسی دانشگاه پلی تکنیک کابل از چهارم شهریور امسال در اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق واقع در مشهد آغاز شده است.
وی گفت: در این دوره 12 نفر از دانشجویان رشته زمین شناسی دانشگاه پلی تکنیک کابل زیر نظر کارشناسان این اداره کل تا پایان شهریور توانمندی های شغلی زمین شناس را به دست آورده و شایستگی های حرفه ای خود را افزایش می دهند.
مدیر کل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال شرق کشور افزود: چندی قبل، در راستای همکاری های دولت آلمان با کشور افغانستان و به منظور افزایش فعالیتهای دولت افغانستان در بخش معدن، موسسه آموزشی GIZ آلمان درخواست انجام بخشی از فعالیتهای عملی دانشجویان رشته زمین شناسی دانشگاه پلی تکنیک کابل در ایران را مطرح کرد.
طاهری گفت: به همین منظور در تفاهم نامه ای بین شرکت آلمانی و سازمان زمین شناسی اکتشافات معدنی مقرر شد 12 نفر از دانشجویان این دانشگاه توسط کارشناسان و اساتید مجرب این سازمان در چهار هفته آموزش های عملی لازم را فراگیرند.
وی افزود: دو هفته از این دوره اختصاص به تشریح مبانی نظری و دو هفته اختصاص به فعالیتهای عملی صحرایی دارد.
افغانستان کشوری دارای ذخایر غنی معدنی است و توسعه و امنیت آن در گرو اکتشاف منابع معدنی این کشور می باشد.
انتهای پیام// م.م


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.