سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

85درصد تصادفات جاده ای ناشی از خطای انسانی است

فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: علت 85درصد تصادف های جاده ای در این استان خطای انسانی است .

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سرهنگ منوچهر سیاهپور گفت: علت 32 درصد تصادف های جاده ای، ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه، 31 درصد تجاوز و انحراف به چپ و 24 درصد توجه نکردن کافی به جلو است.

وی با بیان اینکه نقش پلیس در نظارت و کنترل جاده ای برای پیشگیری از وقوع جرم است تصریح کرد: بیشترین آمار تخلف های رانندگی مربوط به سبقت و سرعت غیرمجاز است.

سرهنگ سیاهپور گفت: حدود 30 درصد تصادف های ترافیکی در راههای ارتباطی این استان بین ساعت های 16تا 22 رخ می دهد.

فرمانده پلیس راه کهگیلویه وبویراحمد افزود: 33 درصد تصادف های جاده ای این استان در محور ارتباطی گچساران به شیراز، 23درصد در مسیر یاسوج به اصفهان و 18درصد در راه ارتباطی دهدشت به بهبهان رخ می دهد.

وی گفت: راه ارتباطی یاسوج به اصفهان با 19درصد بیشترین آمار تصادف های جاده ای را دارد و مسیر ارتباطی گچساران به بهبهان با 10 درصد دومین مسیر خطر آفرین این استان محسوب می شود.

وی نامناسب بودن راههای ارتباطی را در وقوع تصادف های جاده ای موثر دانست و افزود: با اصلاح پیچ تنگ کلوره در کیلومتر 2 جاده یاسوج به بابامیدان 10 درصد تصادفات این مسیر از سال گذشته تاکنون کاهش یافت که این امر بیانگر اهمیت حذف نقاط حادثه خیز و ضرورت شتاب بخشی ساخت راههای چهارخطه است.

وی از وقوع 715مورد تصادف جاده ای در پنج ماه گذشته سالجاری خبرداد و گفت: میزان فوتی های تصادفات جاده ای حدود 6 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 35درصد تصادف های جاده ای از نوع واژگونی و خروج از جاده است، نقش عابران پیاده در بروز حوادث جاده ای را 10درصد اعلام کرد.

سرهنگ سیاهپور اظهارکرد: 68 درصد تصادفات جاده ای مربوط به خودروهای سواری، 13درصد وانت و 10درصد موتورسیکلت است.



انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.