سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

تئاتر خیابانی با موضوع آموزش شهروندی در همدان

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان گفت: تئاترهای خیابانی با موضوع آموزش شهروندی در پارک ها، اماکن عمومی و فرهنگی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد قدیمی افزود: هدف از اجرای این برنامه آشنایی بهتر مردم با مفاهیم فرهنگ شهروندی ،تقویت حس تعلق خاطر به شهر و شهروندان، تقویت حس مسئولیت پذیری و ترغیب و تشویق آنها در جهت کمک به مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: با اجرای این برنامه هنرمندان با پوششی خاص و قابل توجه به میان مردم می روند وآموزش هایی را درباره رفتار ها و هنجارهای درست شهروندی در قالب تئاتر به آنها ارائه می دهند.

وی اضافه کرد: این برنامه با بازخورد بسیار خوب در بین مردم قابل رویت است و استقبال خوب شهروندان از اجرای این برنامه ،ما را به اجرای این چنین برنامه ها و تعامل بهتر با گروه های هنری شهرستان ترغیب کرده است .

وی تصریح کرد: آموزش شهروندی عامل مهمی در نهادینه شدن حقوق و رفتارهای شهروندان است و آموزش شهروندی منجر به تحکیم و تقویت نظام ارزشی مهارت های شهروندی در جهت استحکام و مشارکت پایدار شهروندان می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان ادامه داد: این مولفه ضامن بقا و تداوم حیات اجتماعی و میزان توسعه همه جانبه و رو به پیشرفت است و نهادینه شدن آموزش شهروندی به عنوان اساسی ترین مولفه اخلاقی و فرهنگی ،اعتماد به نفس و رفتارهای مسؤولانه را از نظر اجتماعی و اخلاقی به وجود می آورد.

قدیمی اضافه کرد: در واقع آموزش شهروند مداری در یک جامعه باعث می شود که تمام اعضای جامعه از حس شهروندی مثبتی به صورت ملی برخوردار باشند و ضمن برخوداری از احترام ، از حقوق مشخص اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی بهره مند شوند.

وی گفت: یادگیری آموزش رفتار شهروندی به افزایش کیفیت زندگی جمعی و تقویت سرمایه اجتماعی در زندگی کمک شایانی می کند.

وی ادامه داد: این اجراها در موضوعاتی از قبیل ساعت بیرون گذاشتن زباله ،حرکت بین خطوط طولی خیابان و معابر، عدم توقف در راستگرد، جدا سازی زباله، حفظ و نگهداری از فضای سبز، قرار ندادن ظروف داغ بر روی چمن، خرید از بازارچه های محلی، نکشیدن قلیان انجام می گیرد.

انتهای پیام/ د


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.