رئیس اداره فرش صنعت و معدن همدان از بیمه شدن ۱۸ هزار و ۹۴۴ نفر بافنده معادل ۳۰ درصد بافنده‌های شهر همدان خبر داد.

بیش از 18 هزار  بافنده‌ همدانی بیمه شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمد علی بابایی با اشاره به اینکه قرارداد بیمه ۹۴۴ نفر به سبب بافنده نبودن لغو شد، اظهار داشت: تا پایان سال گذشته 18 هزار و 944 نفر بافنده در استان همدان بیمه شده‌اند که این میزان 30 درصد کل بافنده‌های استان همدان را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه در طول سال 94 معرفی افراد برای بیمه‌های قالیبافی متوقف بوده است، افزود: امیدواری قشر قالیباف به آینده کاری و ایجاد نوعی امنیت روانی برای آنها را از مزیت‌های این بیمه برشمرد.

علی بابایی متوقف شدن امکان معرفی افراد برای استفاده از مزایای بیمه، هجوم افراد غیرقالیباف برای بهره‌مندی از امکانات ارزان بیمه قالیبافی، عدم وجود امکانات اعم از نیروی انسانی و اتومبیل برای انجام بازرسی قالیبافی و عدم تامین اعتبار لازم برای بازرسی بیمه‌های قالیبافی را از جمله مشکلات در این حوزه برشمرد.

وی بیان کرد: معرفی تیم مشترک بازرسی از سوی دستگاه‌های ذینفع، تامین حداقل 50 درصد اعتبار از دستگاه‌های ذینفع برای انجام بازرسی درخارج از ساعات اداری و حداقل تعداد بازرسی برای یک نفر یا یک واحد قالیبافی در طول سال دو مورد را از جمله خواسته‌های این بخش برشمرد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت و معدن همدان هزینه هر بازرسی از یک واحد یا یک بافنده را 100 هزار ریال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 36 هزار مورد بازرسی رقمی معادل سه میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با اعلام اینکه در سال‌های 93 و 94 معرفی بیمه صورت نگرفته و تعداد 944 مورد لغو قرارداد بیمه انجام شده است، عنوان کرد: بازرسی از واحدهای قالیبافی و بافندگان ادامه خواهد داشت تا افراد غیربافنده از لیست بیمه خارج شوند.

علی بابایی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد غیرمرتبط با مدرک‎سازی از مزایای بیمه قالی‎بافی در سال‌های گذشته بهره‎مند شده بودند، اظهار داشت: بیمه قالی‌بافی به سبب ارزان بودن سبب شده تا افراد فعال در حوزه‌‎های دیگر نیز در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه امسال باید آمار بیمه‌شدگان حوزه قالی‎بافی شفاف و روشن شود، تاکید کرد: باید بافنده‌های واقعی را از بافنده‌های غیرواقعی تشخیص داده و تلاش کنیم بافنده‎های واقعی را بیمه کنیم.

علی بابایی با تاکید بر اینکه افراد شاغل و فعال در حوزه قالی‌بافی باید حفظ و تقویت شوند، بیان کرد: متاسفانه برخی قالی‎بافان استان همدان که تلاش بسیاری در این زمینه دارند از این مزایا بی‌بهره مانده‌اند که امیدواریم با ساماندهی وضعیت فعلی حق آنها نیز ادا شود.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.