سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

کاهش آب چاه ها در دشت های قیروکارزین

افزایش عمق چاه های آب کشاورزی در قیروکارزین زنگ خطر جدی را برای کشاورزان و باغداران منطقه به صدا در آورده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاهسوندی مدیر منابع آب شهرستان قیروکارزین گفت: بر اثر خشکسالی و برداشت بی رویه، عمق چاه های آب کشاورزی شهرستان قیروکارزین به 350 متر رسیده است.
مهدی شاهسوندی افزود: برای مدیریت مصرف آب، ثابت ماندن سطح آب های زیر زمینی و حفظ و تعادل آبخوان ها نصب کنتورهای هوشمند بر چاه های آب در حال اجراست .
وی با بیان اینکه تاکنون 480 حلقه چاه دارای پروانه بهره ‌برداری در این شهرستان به کنتور هوشمند آب و برق مجهز شده اند ادامه داد: با نصب این کنتور ها میزان بهره ‌برداری هر چاه مشخص و پس از اتمام سهمیه مجاز بهره‌ برداری، برق چاه به ‌صورت خودکار قطع می شود.  .
 وی تعداد چاه های عمیق و نیمه عمیق شهرستان قیروکارزین را پنج هزار و 152 حلقه برشمرد و افزود: سالانه از این تعداد چاه بیش از 438 میلیون متر مکعب آب برداشت می شود.
شاهسوندی بیان کرد: به دلیل برداشت های بی رویه چاه های آب کشاورزی از منابع آب زیر زمینی، تمام دشت ها با افت سطح آب زیرزمینی و کاهش حجم مخزن روبرو شده اند.
مدیر منابع آب شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه دشت های قیر وکارزین، هنگام باروس و مبارک آباد، افزر و کردیل به ترتیب از سال 84 از سوی وزارت نیرو ممنوعه اعلام شده است، تصریح کرد: در صورت ادامه بهره برداری های بیش از اندازه و تداوم خشکسالی حداکثر تا 20 سال آینده این دشت ها بطور کامل خشک می شود.
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.