سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

تسریع روند سلامت بیماران مستلزم افزایش تجهیزات پزشکی

در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در مرکز درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت دو دستگاه الكتروكوتر و NCPAP نصب و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علیزاده مدیر داخلی بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت گفت: با توجه به نیاز مبرم بخش های اتاق عمل وان آی سی یو بیمارستان به دستگاههای الکتروکوتر و ان سی پاپ و تخت اتاق عمل، این تجهیزات با ملبغ بالغ بر 420 میلیون ریال خریداری و دربخش های مورد نظر مستقر و توسط شرکت های مدنظر راه اندازی شده است.

علیزاده افزود:دستگاه الكتروكوتر جهت ایجاد برش و جلوگیری از خونریزی در اتاق عمل کاربرد وسیعی دارد ؛ به نحوی که در خونریزی ها برای ایجاد لخته، بریدن و شکافتن بافت ها و نابود نمودن بافت به روش سوزاندن بکار می رود. این کار توسط اعمال جرقه های الکتریکی میان پروب و بافت که موجب تمرکز گرما و حرارت در محل مورد نظر و نابودی بافت می شود، انجام می گیرد. مزایای استفاده از چاقوی برش الکتریکی نسبت به یک چاقوی برش مکانیکی ، امکان انعقاد هم زمان با برش و جلوگیری از پراکنده شدن سلولهای بیمار به بافت های اطراف است که مزیت بزرگی به شمار می آید.

وی ابراز داشت:دستگاه NCPAP نوزادان جهت استعمال فشار مثبت بر روی راههای هوایی در کل سیکل تنفسی(دم و بازدم) در تنفس های ارادی مددجواست از CPAP به طور اختصاصی بعنوان یکی از روش های جدا سازی از دستگاه ونتیلاتور استفاده می شود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.