سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

برگزاری دومین جشنواره بین المللی نشان شهریار در تبریز

رئیس موسسه تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه دانشگاه تبریز از برگزاری دومین جشنواره بین المللی نشان شهریار در 27 شهریور ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرشبافیان در جمع خبرنگاران گفت: در این جشنواره یک روزه که در تالار دانشکده برق و علوم کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار می شود به پنج نفر از برگزیدگان حوزه های فرهنگی، هنری و عملی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، پاکستان، گرجستان و ایران نشان شهریار اعطا می شود.

وی افزود: موسسه تحقیقاتی آذربایجان که نام خود را به موسسه تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه تغییر داده متولی برگزاری این جشنواره است و حوزه هنری و شهرداری تبریز در برگزاری آن همکاری نزدیک دارند.

فرشبافیان خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری این جشنواره مرکز مطالعاتی ترکیه، آذربایجان و گرجستان نیز با هدف انجام تحقیقات در حوزه های مختلف فرهنگی و مدنی در دانشگاه تبریز راه اندازی می شود.

وی در مورد نحوه انتخاب نفرات و آثار برتر و برگزیده این جشنواره اظهار کرد: این موسسه از طریق نامه نگاری به سفارت های ایران در منطقه، از فعالان این عرصه برای حضور در جشنواره دعوت کرده و مجموع اثرات پنج نفر برگزیده بیش از 150 اثر است.

فرشبافیان همچنین از برگزاری این جشنواره با حداقل هزینه ها خبر داد و گفت: با اینکه نسبت هزینه های امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته اما برگزاری آن کمتر از یک میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

مدیر گروه زبان و ادبیات ترکی آذری در دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی این رشته و پذیرش دانشجو از مهرماه در مقطع کارشناسی خبر داد و گفت: دروس این رشته به طور عمده منابع ایرانی و منابعی که با ادبیات آذربایجان مرتبط باشد خواهد بود و ارائه دروس بر اساس مکتب و لهجه تبریز خواهد بود.

فرشبافیان هدف از ایجاد این رشته را بازآفرینی ربان ترکی آذری عنوان کرد و افزود: براساس برنامه تدوین شده، مقطع کارشناسی ارشد زبان ترکی استانبولی نیز از نیمسال دوم و زیر نظر گروه زبان و ادبیات ترکی آذری ایجاد می شود.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.