سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغییرات جدید در نحوه پذیرش دانشگاه های علمی- کاربردی

رییس دانشگاه های جامع علمی- کاربردی خراسان رضوی از تغییرات جدید در نحوه پذیرش دانشجو خبر داد و گفت: امسال پذیرش مهر و بهمن در یک بازه زمانی انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد جواد سلجوقی با اعلام این خبر در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از ویژگی ها برنامه ششم که به عنوان مشکلات اساسی دیده می شود، بحث اشتغال است.

وی افزود: به دلیل اهمیت نیروی انسانی در تمام جوامع که پیشرفت و توسعه محسئب می شود، پرداختن به مقوله اشتغال و بیکاری اهمیت ویژه ای دارد.

سلجوقی با اشاره به تقسیم بندی دانشگاه ها در سه دسته، پژوهشی، آموزشی، اشتغال و مهارت آموزی، تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی جز دانشگاه هایی با رویکرد مهارت آموزی و اشتغال می باشد.

رییس دانشکاه های جامع علمی- کاربردی خراسان رضوی با توجه به فعالیت 73 مرکز در13 شهر گفت: بالاترین تعداد دانشجو در دانشگاه های دولتی استان دانشگاه علمی کاربردی به خود اختصاص داده با 50 هزار دانشجو که از این تعداد 62% آقایان و 38% بانوان می باشند.

وی افزود: بیشترین دانشجوی دانشگاه های علمی کاربردی، حدود 50%، در بخش خدمات مشغول به تحصیل می باشند و دانشجویان دیگر در بخش رشته های صنعتی، بخش کشاورزی و بخش فرهنگ و هنر در حال تحصیل هستند.

سلجوقی خاطر نشان کرد: در مقطع کاردانی 54% در حال تحصیل هستند که حدود 25 هزار دانشجو، در مقطع کارشناسی حدود 45% که حدود 22 هزار دانشجو و یک درصد در مقطع کارشناسی ارشد حدود 84 دانشجو می باشند.

وی با اشاره به پذیرش همزمان مهر و بهمن در یک بازه زمانی تصریح کرد: زمان ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش برای مقطع کاردانی از 7 تا 17 شهریور ماه میباشد و برای کارشناسی از 17 تا 25 شهریور می باشد.

رییس دانشگاه های جامع علمی- کاربردی استان خراسان رضوی اظهار داشت: ظرفیت پذیرش دانشجو در مهر ماه در مقطع کاردانی 24615 نفر و در بهمن ماه 8415 نفر است و در مقطع کارشناسی در مهر ماه 14785 نفر و در بهمن ماه 5610 نفر است.

لازم به ذکر است دانشگاه جامع علمی- کاربردی در حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد پذیرای دانشجو نمی باشد.

انتهای پیام// ف.ض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.