دانشگاه علمی کاربردی کاخک گناباد قابلیت پذیرش چهارصد دانشجو در این دانشگاه را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا مقیمی کاخکی رییس دانشگاه علمی کاربردی کاخک در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه این دانشگاه مجوز پذیرش دانشجو برای بهمن ماه 1395 در پنج رشته دریافت کرده است گفت : رشته های کار دانی امور دهیاری و شوراها ،کار دانی عمران -امور پیمانها ،کار دانی فنی اوری اطلاعات - گرایش خدمات الکترونیک شهر ،کار دانی فنی معماری _معماری شهری و کارشناسی مهندسی فنی اوری اطلاعات -خدمات رایانه ای در شهر رشته هایی هستند که مجوز پذیرش دانشجو دریافت شده است.

وی افزود : در سال 1390 با آغاز به کار این دانشگاه در نه رشته تحصیلی در سال یک هزار و سیصد و نود و یک دانشجو جذب کرده است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کاخک با بیان اینکه در زمان پذیرفتن مسوولیت دانشگاه علمی کاربردی مجوز پذیرش دانشجو لغو شده بود گفت : به دلیل انجام دوازده تخلف اداری مجوز پذیرش دانشجولغو شده بود که با تلاش زیاد توانستیم مجدد برای بهمن امسال مجوز پذیریش دانشجو بگیریم.

مقیمی کاخکی افزود : هم اکنون بیست و شش دانشجو مشغول به تحصیل هستند که اگر مجوز پذیرش دانشجو صورت نمی گرفت این دانشگاه در خرداد سال نود شش تعطیل می شد.

وی با تاکید بر این نکته که نسل سوم دانشگاههای امروز به محوریت کار افرینی به جامعه خدمت می دهند گفت :حتی امروز در جهان نسل چهارم دانشگاههای بر اساس اینده سازی محتوای درسی خود را نتظیم کنند که ما نیز باید به این هدف نیم نگاهی داشته باشیم.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کاخک با بیان اینکه در دانشگاههای کار آفرین بین آموزش و مهارت ارتباط محکمی برقرار می شود افزود: در دانشگاههای کار آفرین برای هر واحد تئوری 16ساعت درس برنامه ریزی شده است در صورتیکه همان دانشجو دویست و چهل ساعت کار ورزی انجام می دهد.

مقیمی گفت: برای پیشبرد اهداف آموزشی و مهارتی با مرکز رشد فناوری گناباد نیز هماهنگی های لازم انجام شده است.

وی افزود : قرار است با واحد صنعتی که در کاخک وجود دارند نیز تفاهم نامه هایی انحام شود تا آنها نیز در یک رابطه دو طرفه از وجود دانشگاه منتفع شود همچنین این واحد های تولیدی می توانند در به کارگیری نیروهای آزموده دانشگاه را مورد اعتنای خود قرار گیرد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کاخک با بیان اینکه 105نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل گفت :اکنون نیز 43 نفر در حال فارغ التحصیل هستند.

انتهای پیام//ح.ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.