سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

راهیابی 2 گروه از ملایر به بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر استانی

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: نمایش «آبی‌ترین آسمانی زمین» و «نقره داغ» از ملایر به بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر استانی راه یافتند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛     غلامرضا جمالی‌زاده اظهار داشت: پس از بازبینی 15 گروه نمایشی استان که درخواست شرکت در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی ملایر را داشتند در نهایت هیأت بازبینی هفت گروه را انتخاب کرد.

وی افزود: همزمان با عید قربان، از زمان افتتاحیه تا پایان جشنواره، بیش از 100 نفر از هنرمندان و عوامل اجرایی گروه‌های نمایشی در ملایر حضور مییابند و تمهیدات لازم برای اسکان میهمانان پیش بینی شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر بیان کرد: سه داور نیز از مرکز هنرهای نمایشی و یک منتقد نیز برای ارزیابی و نقد و بررسی آثار ارائه شده به ملایر اعزام خواهند شد.

وی اضافه کرد: امسال قصد داریم با تغییراتی در شکل و نوع نشست نقد و بررسی نمایش‌ها، آن را به نوعی کارگاه آموزشی برای شرکت کنندگان تبدیل کنیم.

جمالی‌زاده با بیان اینکه گروه‌های شرکتکننده در سه روز 22، 23 و 24 شهریورماه با هم به رقابت خواهند پرداخت، گفت: اختتامیه جشنواره نیز روز پنجشنبه 25 شهریورماه برگزار خواهد شد.

این مسؤول گفت: از شهرستان ملایر چهار نمایش «دلتنگی‌های نقاش خیابان روبرو» به کارگردانی مهدی روزبهانی توسط گروه نمایشی یاس کبود، «گره آخر» به کارگردانی شیرین حبیبیان توسط گروه هنری ماه و مها، «نقره داغ» به کارگردانی بهرام حاجی علی اکبری توسط گروه نمایشی عرفان و «آبی‌ترین آسمانی زمین» به کارگردانی محمد قاسمی توسط گروه هنری باران درخواست شرکت در این جشنواره داشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر ادامه داد: پس از بازبینی و ارزیابی داوران و کارشناس تئاتر استان، دو نمایش «آبی‌ترین آسمانی زمین» به کارگردانی محمد قاسمی و «نقره داغ» به کارگردانی بهرام حاجی علی اکبری جهت رقابت با پنج گروه نمایشی از سایر شهرستان‌های استان در این جشنواره پذیرفته شدند.

وی افزود: انتظار بر این است در زمان برگزاری این جشنواره، ملایر کانون توجهات رسانه‌ها و افکار عمومی و اجتماعی قرار گرفته و این مسأله موجب ایجاد نشاط عمومی و اجتماعی و افزایش انگیزه بیشتر بین هنرمندان این شهرستان شود.

جمالیزاده در ادامه به گروههای راه یافته به بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان به میزبانی ملایر اشاره کرد و گفت: شهرستان همدان با دو گروه نمایشی، ملایر با دو گروه نمایشی، تویسرکان با دو گروه نمایشی و از کبودراهنگ نیز یک گروه شرکت خواهند کرد.

وی تأکید کرد: در نهایت حداکثر دو نمایش به دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه در صورت برگزاری جشنواره منطقه‌ای، نمایش‌های برگزیده، به این جشنواره نیز معرفی می‌شوند، افزود: با توجه به اینکه ملایر قطب تئاتر استان و حتی کشور محسوب می‌شود، از همشهریان دعوت می‌کنم به دیدن این جشنواره که یکی از مهمترین پدیده‌های فرهنگی هنری استان است، بیایند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: برای اجرای با کیفیت این جشنواره از همکاری دستگاه‌های اجرایی و ظرفیت‌های موجود در شهرستان استفاده می‌کنیم و تلاش می کنیم از ویترین نمایش برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری بهره ببریم.

این مسؤول با اشاره به نام‌گذاری هفته فرهنگی ملایر افزود: با نگاه فرماندار ملایر از سوم تا نهم مهرماه هفته فرهنگی شهرستان ملایر نامگذاری شده و شناسایی قابلیت‌های فرهنگی، معرفی استعدادها و رشد و پیشرفت قابلیت‌ها سه هدف اصلی این هفته است.

جمالی زاده افزود: در این هفته سعی خواهد شد با برنامه‌های مختلفی که توسط ادارات در سطح شهرستان برگزار می‌شود، موجی از شادی و نشاط در جامعه ایجاد شده و برای شناسایی و تجلیل از مفاخر علمی، فرهنگی، هنری، دینی و ورزشی نیز اقدام شود.

انتهای پیام/ د

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.