سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

بهره برداری از 98 تعاونی در خوزستان

به مناسبت هفته تعاون 98 تعاونی در خوزستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد نیکو معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان از این تعداد تعاونی 75 تعاونی در بخش کشاورزی، 10 تعاونی در بخش صنعتی، یک تعاونی فرش دستباف، چهار تعاونی بخش خدمات، 6 تعاونی در بخش مسکن و 2 تعاونی چند منظوره هستند.

وی بیان کرد: طبق اصل 44 سهم 25 درصدی در اقتصاد به تعاونی ها اختصاص داده شده اما اکنون بخش تعاون تنها در پنج درصد اقتصاد سهم دارد.

نیکو افزود: تعاونی به معنی کار گروهی است اما این کار در کشور بسیار ضعیف است و نیاز است که کارگروهی در کشور فرهنگ سازی شود.

وی اظهار داشت: فعالیت تعاونی ها بانک محور است اما بانک ها همکاری مناسبی با تعاونی ها ندارند؛ اقتصاد باید از بانک فاصله بگیرد و به سمت فعالیت در بورس حرکت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وبین الملل استانداری خوزستان افزود: تعاونی باید به لحاظ فنی و مدیریتی قوی باشد و مهارت فنی و مدیریتی در این تعاونی باید دیده شود؛ این مهارت در عملکرد بهتر تعاونی ها موثر است.

نیکو گفت: نقش بخش تعاونی در اقتصاد ملی مشخص نیست و حرکت نوسانی دارد؛ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به چرخه تعاون توجه داشته باشد و تنها به تشکیل تعاونی تمرکز نداشته باشد.

وی اظهار کرد: دوره رشد و فعالیت تعاونی ها باید طولانی تر شود تا سریع از بین نروند، ضمن اینکه عملکرد تعاونی ها نباید تنها در بخش مسکن و کشاورزی باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وبین الملل استانداری خوزستان با اشاره به طرح بزرگ کشاورزی 550 هزار هکتاری در خوزستان گفت: در سه سال آینده گام دوم طرح 550 هزار هکتاری در خوزستان به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.