سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

برگزاری مانور عملیاتی امداد و نجات در کرمان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کرمان از برگزاری مانور عملیاتی امداد و نجات و شریان های حیاتی با حضور مدير كل بحران استان، اعضای ستاد مديريت بحران شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان، حسین سام زاده در تشريح اين مانور اظهار داشت: در ابتدای این مانور فرضی، همزمان با تماس تلفني، پس از اعلام حادثه در شهرک قائم کرمان، نیروهای امدادی هلال‌احمر، اورژانس و آتش نشاني بلافاصله به محل حادثه اعزام و عملیات رهاسازی و حمل مصدوم انجام و به دنبال آن دستگاه هاي خدمات رسان (آب، برق و گاز) و مخابرات با امنيت و كنترلي كه توسط نيروي انتظامي در محل ايجاد شده بود به رفع مشكلات و ترميم شبكه هاي آب، برق، گاز و مخابرات پرداختند.


سام زاده همچنین گفت: جمعيت هلال احمر نیز با برپایی چادرهاي امداد و اسكان در محلی امن به پذیرش حادثه دیدگان این حادثه فرضی پرداخت.

وی با بیان این که برگزاری مانور نقش بسزایی در حفظ آمادگی نیروها و دستگاه های مرتبط با امدادرسانی دارد، افزود: حضور و آمادگی دستگاه های امدادی در این مانور موفقیت آمیز بود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کرمان نقش برگزاری مانور ها در کاهش اثرات حوادث را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: این مانور با حضور ۱۰۰ تن از امدادگران، نجاتگران و کارکنان جمعیت شهرستان کرمان برگزار و تیم های جستجو و نجات درآوار،  آنست،  آواربرداری ،اسکان، و تیم امداد و نجات  جاده ای در محل حادثه حضور یافتند.

سام زاده با اشاره به حضور به موقع اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در صحنه حادثه گفت: همه ساله با برگزاری مانورهاي مختلف توانمندی‌ دستگاه هاي امداد و نجات در حوادث و بلایای طبیعی از لحاظ آمادگی، هماهنگی و مشارکت، عملكرد آنان ارزيابي مي شود.


انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.