سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

رکابزنی دوچرخه سواران قنات جهانی مزدآباد میمه تا دره دوزخی

علاقمندان به حفظ محیط‌ زیست، در روز عید قربان مسیر قنات جهانی مزدآباد میمه تا طبیعت بکر و دیدنی تخت سرخ را رکاب می‌زنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهردار میمه  اظهار کرد: رالی بزرگ دوچرخه سواری در روز عید قربان در میمه برگزار خواهد شد.

محسن صدرالدین کرمی با بیان اینکه این برنامه  به صورت کاملاً خودجوش و توسط مردم برنامه ریزی شده است، افزود: پس از کسب مجوزهای لازم، این برنامه 22 شهریور ماه مصادف با عید قربان در میمه برگزار می‌شود.

شهردار میمه با اشاره به اینکه قنات تاریخی و جهانی مزدآباد میمه به تازگی در فهرست میراث جهانی ثبت شده است، تصریح کرد: دوچرخه سواران مسیر قنات تاریخی و جهانی مزدآباد شده تا دره دوزخی را رکاب خواهند زد.

کرمی خاطرنشان کرد: هیأت بازی‌های بومی و محلی شهرستان شاهین شهر و میمه، تیم‌های کوه پیمایی، سوارکاری و کایت سواری؛ دوچرخه سواران را در اجرای این برنامه یاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: هدف مردم از برپایی این برنامه، شناساندن مکان‌های تاریخی و گردشگری زیبای منطقه میمه، پاکسازی طبیعت توسط مردم و همچنین تذکر به مسؤولان در راستای جلوگیری از تخریب محیط زیست است.

گفتنی است شهر میمه واقع در استان اصفهان و در 100 کیلومتری شمال مرکز این استان قرار دارد؛ منطقه تخت سرخ این شهر که در محدوده پناهگاه حیات وحش واقع شده، سال‌های زیادی است که به عنوان معدن مورد تخریب و استخراج قرار گرفته است.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.