سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی نقشه راه همیاران پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش وپرورش از رونمایی نقشه راه همیاران پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس خبر داد.

نادر منصورکیایی ، مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش وپرورش ،در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،
 پیرامون برگزاری جشنواره نوجوان سالم و برنامه های آن گفت: این جشنواره هر ساله با هدف ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر  برگزار شده و دانش آموزان ، والدین و فرهنگیان می توانند  آثار خود را در دو محور خلاقیت های دانش آموزی و ابتکار مدرسه ای ارائه کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره 15 شهریور ماه در اصفهان برگزار می شود، ادامه داد: موضوعات پیشگیری از دخانیات و مصرف مواد مخدر ،جلوگیری از خشونت، در قالب هایی نظیر مقاله ، عکس ، فیلم کوتاه ، روزنامه دیواری و نقاشی ارائه می شود.

کیایی عنوان کرد: در این فعالیت بزرگ فرهنگی برای ترویج پیام های جشنواره در زمینه خودمراقبتی و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و به ویژه اعتیاد برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تجلیل از دانش آموزان و همکاران فرهنگیان برگزیده در اختتامیه مراسم، یادآور شد: از راهنمای آموزش پیشگیری در کلاس درس و هم چنین نقشه راه همیاران پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس ، رونمایی می شود.  

 مدیر کل سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با بیان اینکه پنجمین دوره جشنواره نوجوان سالم از سال تحصیلی گذشته، به تمامی دوره های تحصیلی تسری پیدا کرده، اظهار کرد:تعداد رشته های جشنواره ، از سه رشته در دوره اول به 11 رشته در دوره پنجم افزایش یافته هم چنین بخش های جشنواره از بخش دانش آموزی به دو بخش خلاقیت های دانش آموزی و ابتکارات و تجارب مدرسه ای ( ویژه معلمان و همکاران فرهنگی ) گسترش یافته و تعداد آثار رسیده به پنجمین دوره جشنواره ، در مقایسه با دوره اول ، نزدیک به 100 برابرافزایش داشته است.

کیایی گفت : اکنون سطح جشنواره ، از سطح ملی در دوره اول برگزاری جشنواره ، به سطح ملی – استانی تعمیم یافته ، بطوری که علاوه بر اختتامیه کشوری ، 32 اختتامیه استانی در سطح ادارات کل آموزش و پرورش برگزار می شود همچنین در سال های گذشته ، حدود 30 درصد از مناطق آموزش و پرورش کشور نیز اختتامیه شهرستانی جشنواره را برگزار کرده اند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.