سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تربیت دانش‌آموزان مبتکر مهمترین فراز تصمیمات آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش برآورده شدن نیازهای دانش‌آموزان را عاملی مهم در پویایی نظام تعلیم و تربیت دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آیین افتتاح مجلس هشتم دانش‌آموزی با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و سید حسن خمینی عضو هیئت مؤسس دانشگاه آزاد، حمیدرضا کفاش‌ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولان آموزش و پرورش در حرم مطهر‌ امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم فانی با بیان اینکه مجلس دانش‌آموزی با استقبال خوبی از جانب دانش‌آموزان روبه‌رو شده گفت: باید به مسائلی همچون شوراهای دانش‌آموزی نیز توجه شود.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان باید در قالب شوراها حضور فعالی در مدارس داشته باشند و در چنین شرایطی که دانش‌آموزان خواسته‌ها و نیاز‌هایشان را مطرح می‌کنند قطعا شرایط بهتری برای تعلیم و تربیت آن‌ها ایجاد می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شوراهای دانش‌آموزی در پویایی فرآیند تعلیم و تربیت تأثیر بسزایی دارند اظهار کرد: یکی از سیاست‌هایی که در دولت یازدهم به آن توجه شده، توسعه مشارکت دانش‌آموزان، معلمان، اولیا و تمامی نهادهای دولتی و غیر دولتی در آموزش و پرورش است که اگر روزی به چنین نقطه‌ای دست یابیم بی‌شک تأثیرات مثبتی در روند تعلیم و تربیت مشاهده می‌کنیم.

فانی بیان کرد: حضور دانش‌آموزان و مشارکت آن‌ها در تصمیم‌گیری مدرسه می‌تواند رکن اساسی در آموزش و پرورش به شمار آید البته هنوز این مشارکت در مدارس نهادینه نشده اما در مسیر تحقق این هدف هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دولت یازدهم نشاط و امید به آینده جزو جهت‌گیری‌های آموزش و پرورش است گفت: تقویت نشاط در دانش‌آموزان بنیانی برای بهبود روند تعلیم و تربیت است بنابراین باید در این حوزه تلاش‌های بیشتری شود.

فانی از توجه به گفتمان برای اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش خبر داد و عنوان کرد: دانش‌آموزان در سنین مختلف از طریق گفتمان‌ها با فرایند اقتصاد مقاومتی آشنا می‌شوند و فرهنگ‌سازی برای اجرای آن در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزان مبتکر بوده و برای تحقق این امر اکنون مسابقات و برنامه‌های بسیاری در نظر گرفته شده است.

وزیر آموزش و پرورش مجلس دانش‌آموزی را یکی از ارکان اصلی در روند تربیت خلاقیت و روحیه پرسش‌گری دانش‌آموزان برشمرد و اظهار کرد: آموزش و پرورش در روند مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تأثیر بسزایی دارد که در این راستا باید دانش‌آموزان محصل‌ در رشته نظری نیز نسبت به آموزش مهارتی متناسب با شرایط و نیاز‌هایشان اقدام کنند.

وی ادامه داد: مجلس دانش‌آموزی در این زمینه می‌تواند مؤثر واقع شود همچنین در فرایند تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان نیز تأثیرگذار است.

وزیر آموزش و پرورش رویکرد جدید این نهاد آموزشی را تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان برشمرد و بیان کرد: افراد باید از سنین کودکی و نوجوانی با روند تحولات محیطی آشنا باشند که طرح‌هایی نظیر مجلس دانش‌آموزی تجلی چنین اهدافی است.

فانی همچنین به بحث فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این بحث می‌تواند تأثیراتی مثبت یا منفی در روند جامعه داشته باشد که آموزش و پرورش به عنوان نهادی انسان‌ساز نقش مهمی در شکل‌گیری آن دارد.

وی ادامه داد: باید از فرصت‌های فضای مجازی در راستای اعتقادات بهره برد و مقام معظم رهبری و همچنین رئیس جمهور به این مسئله تأکید داشتند.

وزیر آموزش و پرورش از عضویت در شورای فضای مجازی خبر داد و گفت: این مسئله تأثیر هر چه بیشتری نظام آموزش و پرورش در تأثیر‌گذاری به فضای مجازی را به همراه دارد.

فانی به اعتدال در تربیت اشاره داشت و گفت: دانش‌آموزان باید در تمامی زمینه‌ها رشدی همه‌جانبه داشته باشند و حضور در مجلس دانش‌آموزی فرصتی است تا این هدف تحقق یابد.

انتهای پیام /





تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.