سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

درخشش مردی از قبیله شیر مردان دفاع مقدس در سنگر تولید کشور

درخشش زیبای مردی از تبار مردان جبهه وجنگ در عرصه تولید قطعات ماشین سازی کشور تامل برانگیز است.

یکی از بهترین نخبه های عضو انجمن ماشین سازان ایران در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، گفت: نخبه های علمی ودلسوز کشور منتظر همت وحمایت مدیران دولتی هستند، تا با عزمی راسخ ومردانه فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی به بهترین شکل در کشور عملیاتی کنند، ودر سنگر تولید همانند سنگر نبرد ایستادگی کنند‌.


علی رضا عاشوری افزود: من در سنین نوجوانی که به جبهه رفتم چون علاقه زیاد به ساخت سازهای فلزی داشتم در کنار مهندسین نیروهای ستاد فوریتهای جبهه وجنگ در وزارت سپاه مشغول به کار در خط دوم جنگ شدم، وامروز که به لطف پروردگار جز بهترین سازندهای کشور و عضو فعال انجمن ماشین سازان ایران هستم،معتقدم تمام رشد علمی من در عرصه تولید قطعات ماشین ،حاصل تلاش شبانه روزی خودم وبرکات اعجاز گونه اموزشی است که در فضای جبهه وجنگ بطور تجربی اموختم، زیرا من تحصیلات ام سوم راهنمایی قدیم است و هیچ گونه تحصیلات اکادمیکی در زمینه قطع سازی ندارم،اما قادرم بهترین پیچیده ترین قطعات ماشین های صنعتی درکارخانجات کشور را قطعات را طراحی وبومی سازی نمایم، وبسیار با کیفیت تر از مدل خارجی ان به کارخانه داران تحویل دهم.

وی با بیان اینکه از سال۸۴ طراحی وساخت انواع صافی های عصار گیر گوجه فرهنگی را برای بزرگترین کارخانجات رب کشور اغاز نموده است. تصریح کرد:تمام این قطعات را در درون کارگاه ماشین سازی خودم که در جاده سنتو مشهد قرار دارد طراحی واماده می سازم ،سپس سفارش ها تحویل کارخانه ها داده می شود،وبه دلیل اینکه قطعات سفارشی را ما در داخل کشور بادقت بهتر والیاژ مقاومت می سازیم، بطوری که مشتریان از این شیوی کار من رضایت کامل دارند.


این عضو فعال انجمن ماشین سازان ایران گفت:بسیاری از کشور های ثروتمند عربی حوزه خلیج فارس جز مشتریان کارگاه صنعتی من هستند، و در اغلب موارد برای رفع ایرادات دستگاه های عظیم کار خانه های خود از من دعوت به همکاری نموده وسفارش ساخته قطع میدهند، زیرا قطعات ما از نمونه خارجی مقاوم تر ودقیق تر است.

علی رضا عاشوری به جدید ترین محصول صنعتی که تولید خودش هست اشاره نمود وافزود:در سال۹۵ برای نخستین باردر ایران یک دستگاه جدید ساختم که مرتب است با همان صافی های عصار گیر گوجه، ولی تفاوت اش با دستگاه خارجی این است ،که مدل غربی ان از چدن ساخته شده،اما نمونه داخلی از ورق استیل استفاده شده که طول عمر وکیفیت بهتری از نمونه خارجی دارد.و از دیگر امتیازات این دستگاه، دارا بودن عصار گیر بزرگتر وظرفیت بیشتر که در ان واحد یک موتور کار دو دستگاه را انجام می دهد.


این تولید کننده نخبه ودلسوزکشور در ادامه گفت:در شرایط کنونی وحساس کشور ، چنانچه مسئولان دولتی ، حمایت های شایسته وبایسته ی از نخبه ها ی علمی وتولید کنند گانی نظیر من داشته باشند،مشکلات تولید کنند گان داخل به راحتی قابل برطرف شدند است، ومعضل بی کاری جوانان که مهمترین سرمایه های کشور هستند، اسان برطرف خواهد شد.

یکی از دوستان صمیمی این تولید کننده موفق کشور. در خصوص ویژیگی های اخلاقی وکاری اقای عاشوری می گوید:از مهم ترین صفات علی رضا عاشوری پشت کار بالا ونظم ایشان شاخص ومثال زدنی است.

مهندس محمود زارعیان که کارشناس کشاورزی است،ولی طی یک پروژ مشترک درساخت دستگاهی با علی رضا عاشوری همکاری داشته ،در ادامه افزود:این فرد با وجود اینکه تحصیلات اکادمیک نداشته،اما توانایی تربیت واموزش بالای علم عملی به دانشجویان رشته صنعت ماشین سازی را دارد،چرا که اکنون تعداد ی دانشجوی مهندسی فارغ تحصیل شده پیش ایشون اموزش می گیرند وکار می کنند، پس از مدتی کسانی که استعداد وعلاقه ی خوبی دارند، تبدل به صعنت گران برجسته میشوند.چنانچه مسئولان حمایت های لازم را از تولید کنندگان موفق دریغ نکنند، چرخ صنعت کشور پر سرعت تر خواهد چرخید،ومعضل بی کاری مهار شدنی است.


محمود زارعیان انسان دوستی، کمک به هم نوع ،تواضع ودست گیری از افراد ضعیف جامعه را از دیگر صفات شاخص این تولید کننده بزرگ مشهدی عنوان کرد وگفت:دستگاه سپراتور کودگاوی پروژه مشترکی بود که من با همراهی وهمکاری دوست گران قدرم علی رضا عاشوری توانستیم طی دوسال ونیم بسازیم، که در ۶ ماه گذشته به بهر برداری عملی رسیده است،واکنون بوسیله این دستگاه کود بیولوژیک دامی که برای محصولات زارعی مفید است تولید می کنیم.

وی در خصوص دستگاه سپراتور ، افزود:برای ساخت این دستگاه از شیوی مهندسی معکوس که همان مدل بومی سازی است استفاده شده،مطابق با نمونه خارجی بوده،فقط فرق دستگاه ما با نمونه خارجی این است که بهترین توربوها ساخته شده،واکنون از بهترین برندهای کشور است که کیفیت ان از مدل المانی وایتالیایی، پیشرفته تر واین موضوع با مدرک علمی قابل اثبات است.

انتهای پیام//م.ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.