سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

پرورش گیاهان مقاوم به کم آبی

۲۷۰ گونه گیاهی مقاوم به کم آبی در ایستگاه تحقیقاتی محمود آباد پرورش داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۷۰ گونه گیاهی مقاوم به کم آبی ، کلکسیون رُزها و گیاهان پیازی در ایستگاه تحقیقاتی محمود آباد وجود دارد.

احمدرضا سلیمانی پور با تاکید بر اینکه شرایط خشکسالی از سال ۷۶ در شهر اصفهان حاکم شد و اقدامات خوبی برای مدیریت بهینه مصرف آب انجام شده، افزود: ایستگاه تحقیقاتی محمود آباد در ابتدای فعالیت خود، مطالعات بر روی بیش از ۴۵۰ رقم از چمن های سردسیری و گرمسیری را آغاز کرد و هم اکنون با افزایش این کلکسیون به ۵۵۰ رقم، نتایج ارزشمندی در باره شناسائی گونه های چمن های مقاوم به خشکی، شوری، سرما و گرما را به دست آورده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ گونه از گیاهان پرورش یافته در ایستگاه تحقیقاتی محمود آباد با اقلیم آب و هوای اصفهان سازگاری دارد ادامه داد: این ۷۰ گونه به تولید انبوه رسیده و حتی بخش خصوصی هم برای تولید انبوه آنها دست به کار شده است ، در واقع سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با آوردن این گونه ها، الگوهای کشت را تغییر داده است.

سلیمانی پور به این فرمایش مقاوم معظم رهبری(مدظله العالی) که می فرمایند:" ما باید به دانش فنی خودمان اتکا کنیم"، اشاره کرد وگفت: سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان این توصیه رهبری را در عمل محقق کرده است .



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.