سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

کمبود نیروی انسانی ، فضای فیزیکی و تخت بیمارستانی در تربت جام

سرپرست دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:‌ حوزه درمان و سلامت شهرستان تربت جام با کمبود نیرو و پزشک متخصص، فضای فیزیکی و تخت بیمارستانی مواجه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدمحمد نظری بابیان اینکه پس از طرح تحول سلامت مراجعه بیماران به بیمارستان سجادیه فقط در شیفت صبح ماهانه 15هزار نفر است، افزود: شهرستان تربت جام نیازمند بیمارستان 500 تخت خوابی است که هم‌اکنون بیمارستان طالقانی با 64 تخت و سجادیه با 160 تخت که 120عدد آن فعال هستند درحال خدمت‌رسانی هستند. همچنین در برخی رشته‌ها مانند چشم و زنان نیاز به پزشک متخصص داریم.

وی گفت: از زمانی که بهداشت و درمان شهرستان به دانشکده علوم پزشکی ارتقاء یافت، 472 پست سازمانی برای آن تعریف شد که در حال حاضر 60 درصد پست‌ها بدون متصدی و 40 درصد دیگر نیز نیازمند نیروی متخصص است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی تربت جام افزود: هم‌اکنون سه پست مهم معاونت بهداشت، درمان و توسعه در این دانشکده متصدی ندارد و تمامی وظایف به‌عهده سرپرست است.

نظری با بیان این که حقوق و مزایای افراد در مرکز استان بالاتر است، اظهارکرد: پیگیری‌هایی توسط استان برای این سه معاونت انجام شده است اما افراد حاضر به قبول مسئولیت در شهرستان محروم نمی‌شوند که می‌بایست راهکاری انگیزشی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به طلب دانشکده از بیمه‌ها خاطرنشان کرد: از 37 میلیارد تومان مطالبه بیمارستان از بیمه‌ها فقط 30 درصد آن پرداخت شده و مبلغ 27 میلیارد تومان دیگر دانشکده از بیمه طلبکار است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی تربت جام با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در تربت جام گفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت 12 پزشک متخصص در شهرستان فعالیت می‌کردند که با اجرای طرح سلامت به 58 پزشک متخصص افزایش یافته است.

نظری برخورد قاطع با زیرمیزی و پیگیری اجرای صحیح سیستم ارجاء در طرح تحول سلامت را از برنامه‌های اصلی این سازمان برشمرد و بیان کرد: با دریافت‌های غیرقانونی شدیداً برخورد کردیم و کمترین مجازات برای آن جریمه نقدی، ابطال پروانه و پلمب مطب است؛ همچنین متاسفانه سیستم ارجاء به خوبی اطلاع‌رسانی نشده بود که سبب مراجعه زیاد بیماران به بیمارستان‌ها بودیم، در آگاه‌سازی مردم در این خصوص تلاش کردیم و همشهریان‌مان می‌بایست توجه نمایند که اگر بدون مهر پزشک خانواده به بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی مراجعه کنند، تمامی خدمات به صورت آزاد محاسبه خواهد شد.

وی افزود: مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی می‌توانند هرگونه شکایت درخصوص تعرفه پزشکان و دریافت‌های غیرقانونی را در سامانه 1690 ثبت و پیگیری نمایند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: دانشکده علوم پزشکی تربت جام تیپ سه است و هم‌اکنون 270 دانشجو در سه رشته کارشناسی و چهار رشته کاردانی در حال تحصیل هستند و پنج عضو هیات علمی داریم. همچنین تعداد 90 دانشجو در سال تحصیلی جدید پذیرش خواهیم کرد.

نظری عنوان کرد: همزمان با هفته دولت هفت پروژه بهداشتی درمانی با هزینه پنج میلیارد و 986 میلیون تومان در سطح شهرستان مورد بهره‌برداری قرارگرفت.

وی با اشاره به بهسازی بیمارستان طالقانی تصریح کرد: بیمارستان طالقانی شهرستان تربت جام با صرف هزینه 6 میلیارد تومان بازسازی و تجهیز شد و روز دوشنبه هفته آینده با حضور مسئولان کشوری و استانی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: با مشارکت یکی از خیرین تربت جام، موافقت اصولی مرکز "ام آر آی" شهرستان صادرشده است که کلنگ این مرکز هم هفته آینده همزمان با افتتاح بیمارستان طالقانی به زمین خواهد خورد.

نظری افزود: به هر میزان سواد سلامت مردم افزایش یابد کیفیت زندگی‌شان بالاتر خواهد رفت و می‌بایست درجهت افزایش آگاهی مردم تلاش کنیم.

انتهای پیام//م.ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.