طرح گسترش درمان غیر مستقیم کارکنان صنعت نفت در تمام مراکز درمانی کشور اعم از دولتی و خصوصی از اول مهرماه امسال اجرایی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس بهداشت و درمان شمال شرق کشور امروز در جمع کارکنان پالایشگاه خانگیران با اعلام این خبر گفت:هدف از اجرای این طرح، توسعه و تسهیل بهره مندی جمعیت تحت پوشش کارکنان صنعت نفت و افراد تحت تکفل آنان در راستای تکریم انتخاب مراکز درمانی به انتخاب کارکنان می باشد.

دکتر وحید مالکی با بیان اینکه کارکنان صنعت نفت از گذشته دغدغه استفاده از خدمات بهداشت و درمان مختلف را در سطح کشور داشته اند اظهارداشت: تاکنون همکاران نفتی از درمان مستقیم داخل سازمان و درمان غیرمستقیم در مراکز طرف قرارداد سازمان یا در مناطق نفت و گاز بهره مند می شدند در غیر اینصورت متحمّل هزینه های مالی شخصی می شدند.

دکتر مالکی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه نوع تعرفه شامل عمومی، عمومی غیر دولتی و تعرفه خصوصی در کشور جاری است بیان داشت: اگر همکاری به مراکز دولتی مراجعه کند که تعرفه های دولتی و غیردولتی را اخذ می کنند بدون پرداخت فرانشیز و اگر هزینه ای پرداخت کردند کل هزینه به آنان بازپرداخت خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد : در صورتی که همکاری در صنعت نفت، از مراکز غیر طرف قرارداد استفاده و هزینه هایی را پرداخت نمایند پس از ارائه اسناد مالی به سازمان، کل هزینه به ایشان بازگشت داده خواهد شد.

دکتر مالکی اضافه کرد: این افراد با پرداخت 15 درصد فرانشیز در مراکز خصوصی طرف قرار داد و 25 درصد از کل هزینه در مراکز خصوصی غیر طرف قرارداد می توانند خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

رئیس بهداشت و درمان شمال شرق کشور با بیان اینکه این طرح در مورد ایثارگران باپرداخت فرانشیز همراه نیست خاطر نشان کرد: طبق مقررات قبلی اگر همکار ایثارگری از این طرح استفاده کند کلیه هزینه درمانی به ایشان بازپرداخت خواهد شد و فقط افراد تحت تکفل ایشان شامل هزینه می شود.

او تأکید کرد: در مناطق محروم و عملیاتی که سازمان بهداشت و درمان اعلام کرده است مبلغ فرانشیز پنج درصد کمتر خواهد بود.

طرح گسترش درمان غیر مستقیم کارکنان وزارت نفت از اول مهر ماه امسال در کل کشور اجرایی می شود

انتهای پیام //م ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.