سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

کهگیلویه و بویراحمد قطب تولید ماهیان سردآبی

مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 10 درصد ماهیان سردآبی کشور در این استان تولید می‌شود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  کورش یزدا‌ن‌پناه با اشاره به ظرفیت بالای استان در تولید ماهیان سردآبی گفت: در حال حاضر 202 مزرعه پرورش ماهی در استان وجود دارد که بیش از 70 درصد این واحدها فعال است.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد میزان اشتغالزایی مستقیم این مزارع را 1500 نفر عنوان کرد و افزود: مزارع فعال ماهی برای حدود 3 هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی با اشاره به میزان تولید ماهیان سردآبی در استان گفت: سال گذشته 13 هزار و 119 تن ماهی سردآبی در استان تولید شد که نسبت به تولید 11 هزار و 500 تن سال 93 رشد خوبی را شاهد هستیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه 40 مزرعه دارای پروانه بهره‌برداری برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند، اظهار کرد: با فعال شدن این واحدها میزان پرورش ماهی در استان به دو هزار و 400 تن افزایش می‌یابد.

یزدان‌پناه در ادامه با اشاره به خسارت بیماری VHS به مزارع پرورش ماهی گفت: بیماری VHS مبلغ 20 میلیارد تومان خسارت به مزارع پرورش ماهی در استان وارد کرد که خوشبختانه در حال حاضر روند شیوع این بیماری نزولی است و تنها چند مزرعه مبتلا به این بیماری هستند.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل‌آلا در کشور است، خاطرنشان کرد: 10 درصد ماهیان سردآبی کشور در این استان تولید می‌شود.

وی سرانه مصرف ماهی در استان را پنج و نیم کیلوگرم دانست و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود این میزان به 10 کیلوگرم افزایش یابد.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان با اشاره به مبلغ پرداختی به متقاضیان بخش شیلات گفت: تسهیلات پرداختی به این بخش 5 میلیارد تومان است، ضمن اینکه در سفر هیأت دولت به استان مبلغ 480 میلیارد ریال برای مزارع در حال احداث و سایر مزارع نیازمند تسهیلات در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.