سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی درگذشت اسلام کریموف؛

تدابیر امنیتی در فرودگاه تاشکند شدت گرفت

تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه بین‌المللی پایتخت ازبکستان اتخاذ شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به دنبال درگذشت اسلام کریموف، رئیس جمهور ازبکستان، تدابیر امنیتی شدیدی در فرودگاه بین‌المللی تاشکند، پایتخت این کشور، به اجرا گذاشته شده است. 

خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد مسافرانی که وارد فرودگاه تاشکند می شوند، به ویژه اتباع خارجی، به دقت بازرسی می شوند و این مسئله موجب ازدحام صدها مسافر در فرودگاه شده است. 

از سوی دیگر، کاخ سفید در پی درگذشت رئیس جمهور ازبکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا به همکاری با این کشور پایبند می‌ماند. 

دراین بیانیه، که در پایگاه اینترنتی کاخ سفید قرار گرفته، آمده است: «در زمان دشوار درگذشت اسلام کریم اف، رئیس جمهور ازبکستان، آمریکا بار دیگر بر حمایت از مردم این کشور تاکید می کند. در حالی که ازبکستان فصل جدیدی را در تاریخ خود گشوده است، آمریکا به همکاری با این کشور و نیز استقلال و امنیت این کشور، و آینده ای مبتنی بر احقاق حقوق همه شهروندان پایبند می ماند.

در همین حال، دولت روسیه روز جمعه ابراز امیدواری کرد در پی درگذشت اسلام کریموف، ثبات در این کشور آسیای میانه حفظ شود.

بر اساس این گزارش، یوری اوشاکوف، مشاور سیاسی کرملین در کنفرانسی مطبوعاتی در حاشیه یک مجمع اقتصادی در شهر ولادی وستوک روسیه اعلام کرد:" ما امیدوار هستیم که درگذشت اسلام کریم‌اف ثبات ازبکستان را تحت تاثیر قرار ندهد."

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نیز شب گذشته درگذشت اسلام کریموف را یک ضایعه تاسف‌بار توصیف کرد.

دولت ازبکستان روز جمعه درگذشت رئیس جمهور این کشور را در سن 78 سالگی تایید کرد. 

اسلام کریم اف به علت سکته مغزی در بیمارستان بستری شده بود و مراسم خاکسپاری وی سوم سپتامبر (روز شنبه) در شهر سمرقند، زادگاهش، برگزار خواهد شد. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.