سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

تعویق چهار ساله « پروژه فولاد رخ تربت حیدریه» توسط مدیر عامل معزول بانک ملت

نماینده مردم تربت حیدریه گفت : مدیر عامل معزول بانک ملت عامل اصلی تعویق چهار ساله « پروژه فولاد رخ تربت حیدریه» است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سعید باستانی با بیان این مطلب گفت: تا اسفند سال ۹۴ فرصت داشتیم از خط اعتباری ۱۰ میلیارد دلاری چین استفاده کنیم ، اما مشکلاتی که مدیر عامل معزول بانک ملت برای این پروژه تراشید باعث به تعویق افتادن چهار ساله آن شد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فولاد رخ تربت حیدریه برای استفاده از خط اعتباری چین ۶ سال پیاپی تمدید شد که بلاخره چینی ها از این پروژه قطع امید کرده و در ادامه معاون اول رئیس جمهور و بانک مرکزی نیز این پروزه را از ردیف اعتباری چینی ها خارج کردند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال گذشته ۱ و نیم میلیارد یورو ورق فولاد وارد کشور شده است، بنابراین پروژه فولاد رخ تربت حیدریه با ظرفیت یک و دو دهم تنی ذوب آهن و تولید ورق مقرون به صرفه بوده و از خروج ارز از کشور جلوگیری می کند.

نماینده مردم تربت حیدریه گفت: برای راه اندازی این پروزه، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق راشد و تامین گاز از خط ۳۰ اینچی دیزباد نیشابور ضروری است تا با زیر ساخت مناسب به ثمر بنشیند.

او پروژه های فولاد بانک ملی و بنیاد مستضعفان را از طرح های دولت خارج دانست و بیان داشت: در حال حاضربا وزارت نفت باید رقابت کنیم تا بتوانیم از خط اعتباری چین بهره مند شویم کما اینکه نفتی ها مایلند تا این خط اعتباری را به سمت پالایشگاه آبادان بکشانند.

انتهای پیام// ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.