سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ؛

بیدارسازی افسران جنگ نرم به دست اساتید بسیجی است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت :انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی تا کنون سه بار از نام توسعه لطمه خورده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در اجلاس اساتید سیجی در مشهد افزود: نخستین ضربه در دولت سازندگی بود که مسئله توسعه اقتصاد با الگوی غربی مورد توجه قرار گرفته و نتیجه آن تبعیض و به وجود آمدن اختلافات طبقاتی بود.

وی گفت: در دوارن سازندگی زیان را در توسعه فقر عملی در جامعه خود مشاهده کردیم اینکه تنها در طول یک سال با تورم 45 درصوی مواجه شده، افراد انقلابی فقیر را با مشکلات زیادی مواجه کرده و به اصول انقلاب ما ضربه زد.

عضومجلس خبرگان رهبری افزود: تبر شکننده دوم با عنوان توسعه سیاسی با الگوی غربی در دولت اصلاحات بود، در این مدل مردم با تبلیغ و ترویج از جامعه مدنی غربی و بردن جامعه ولایی به طرف جامعه مدنی غربی سبب شد که مردم سالاری دین محور تضعیف شده و جریان دینی از دل مردم سالاری فاصله گرفت و الگوی مردم آن زمان لیبرال دموکراسی گرفت.

وی با بیان اینکه ضربه سومی که به عنوان توسعه به انقلاب خورد توسعه تعامل بود که در دولت یازدهم به عنوان یک راهبرد اصلی است، تصریح کرد: مشکلات این توسعه از دو توسعه دیگر شفاف‌تر است و با توجه به اینکه ما ادعای استکبار ستیزی داشته و این انقلاب مقدس که توان نفوذ استکبار را از اوج در ذلت قرار داد با توسعه تعامل شدیدا در خطر قرار گرفت.

نمایده ولی فقیه درخراسان رضوی با تأکید بر اینکه ما که مدعی استکبار ستیزی هستیم چه طور می‌توانیم در تمام ابعاد پیگیر توسعه تعامل شویم، خاطرنشان کرد: اگر برخی از مشکلات را تا قبل از دولت یازدهم بررسی کنیم در تمام نشریات صادر شده توسعه تعامل را به عنوان یک پیشهاد قرار داده و از ابتدای تشکیل دولت ناظر هستیم که مبانی این توسعه تعامل در تمام حرکات راهبردی در حال اجرا بوده و چیزی که از نشر آن ترس داشتیم در عرصه عمل با آن روبه‌رو هستیم.

آیت الله علم الهدی گفت: ما در حوزه ارتباطات بین‌الملل یک محور داریم و آن اینکه آنچه که در عرصه تببین، حدس و نظریه می‌خواهیم ثابت کنیم واقعیتی است که با چشمان خود در طول 37 سال شاهد آن بودیم؛ به اذعان تمام کارشناسان دنیا اجرای اصل انقلابی استکبار ستیزی این نظام در مسئله اقتدار و ارتباطات بین‌المللی این مردم اثر مثبت داشته است و نشانه این موضوع نیز وجود اقتدار ملی ما در منطقه بوده ما که امروز آنقدر به حضور مقتدرانه‌ای در منطقه دست پیدا کره‌ایم که همه استکبار از این حضور وحشت دارند و با وجود اصل استکبار ستیزی که مقام معظم رهبری پای آن ایستاده‌اند.

وی تصریح کرد: با وجود چنین اصل اساسی که با هر نوع ساخصی اثرش را دیده‌ایم آیا درست است سم مهلکی را به عنوان توسعه تعامل به جان انقلاب بیندازیم و تمام مشکلات کنونی که در اصول انقلاب افتاده را به علت اصل تعامل با دنیا دانست سازش با دنیا به چه قیمتی اینکه دشمن هم اکنون به جای جان ما سفره ما را هدف قرار داده باید باز کننده باب توسعه تعامل ما با دنیا باشد.

آیت‌الله علم الهدی با بیان اینکه بزرگ‌ترین عاملی که می‌تواند توسعه تعامل را در این دولت خنثی کند مسئله اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: واقعا وقتی تحلیل کنیم می‌بینیم که با این اصطلاح شده زیرا 100 درصد نقطه متضاد توسعه تعامل بوده که اعضای دولت به دنبالش بوده و می‌خواهند اجرایی کنند.

وی گفت :زمانی در حرکت انقلاب موفق هستیم که پیشاپیش تمام جریان اسلام و حفظ حضور و ارزش‌های انقلابی در عرصه‌های آمادمیک و جامعه نخبگان دیرباوری برطرف شود.

امام جمعه مشهد افزود: برطرف کردن این مشکل دیرباوری جز نخستین و مهم‌ترین رسالت بسیج اساتید بوده و اگر واقعا در راستای شفاف سازی دقیق مسائل برای موقعیت‌های مشخص قدم برداریم قطعا اثرگذار بوده و باید پرچم نخبگانی پیشاپیش حرکت افراد جامعه قرار گیرد زیرا سبب سرعت در یشرفت و توسعه امور انقلاب می‌شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به لطمات وارد شده به ما در محیط دانشگاهی اظهار داشت: از جمله مسائلی که مد نظر مقام معظم رهبری بوده و به آن اصرار دارند و به عنوان نقطه محوری در تمام راهبردهای ایشان است تبیین ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی بوده که از روز نخست با نوعی بدبینی نابه‌کارانه در جامعه روبه‌رو شد و علت آن تلقیناتی بود که ریشه از نوعی واگرایی بسیار مضر و خطرناک در جامعه داشت.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در زمزمه‌های مختلفی که از برخی دانشگاه‌ها شنیده می‌شد این بود که برخی اقتصاد مقاومتی را با اقتصاد ریاضتی یکسان دانسته و این مسئله سبب می‌شد نگاه بدبینانه‌ای به مسیر اقتدار به وجود آید، تأکید کرد: هم اکنون واقعیت اقتصاد مقاومتی و ضرورت آن کمتر مورد توجه قرار گرفته و یکی از عواملی که سبب تأخیر در اجرای این موضوع شده همین بدبینی اولیه است که به وسیله عوامل مغرض مورد تأکید قرار گرفته است.

وی گفت: بیدارسازی افسران جنگ نرم به دست اساتید بسیجی است و همانطوری که عوامل ضد انقلاب در محیط کلاس‌ها مسائل مختلفی را از ارزش‌های انقلاب مورد تهاجم قرار می‌دهند و با توجه بسیج اساتید که در رأس مرزبانی فکر و علم است؛ باید با رسالت خود این افسران جنگ نرم سنگر نخست آن دانشگاه است را تربیت کرده و برای مردم همه چیز را روشن کنند که اگر این مهم نجام نشود بزرگ‌ترین ضربه را می‌خوریم.

انتهای پیام//ف.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.