سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیوه حل‌المسائلی در امر آموزش به آخر خط می‌رسد/ تقویت ابتکار دانش‌آموزان در رأس برنامه‌های کمک آموزشی

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌‌ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش از طرح تشکیل کارگروهی برای بررسی کتاب‌های کمک آموزشی چاپ شده در آینده خبر داد.

حسین طلایی معاون سازمان پژوهش و برنامه‌‌ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از طرح تشکیل کار‌گروهی برای بررسی کتاب‌های کمک‌ آموزشی در آینده خبر داد و گفت: در این کارگروه‌ که متشکل از کارشناسان آموزشی و حقوقی بوده کتاب‌های کمک‌ آموزشی چاپ و ارزیابی قرار می‌شود.

وی ادامه داد: در این بررسی‌ها روند تأثیر‌گذاری در فرآیند یاددهی‌ و یادگیری مورد ارزیابی قرار گرفته و با ناشرانی که در روند آموزشی خدشه وارد کنند از منظر حقوقی برخورد می‌شود.

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌‌ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برخی از کتاب‌های کمک‌ آموزشی رویکرد خلاقانه‌ای را که در کتب درسی مد نظر قرار گرفته به چالش کشانده‌اند؛ مسئله‌ای که ممکن است نوعی اختلال در نظام آموزشی به شمار آید.

وی اظهار کرد: آموزش بخشی از حقوق شهروندی محسوب می‌شود، لذا هر گونه اختلال در این فرآیند به منزله آسیب به نظام آموزشی است.

طلایی بیان کرد: امسال بیش از پیش به فرآیند تقویت ابتکار دانش‌آموزان در کتاب‌های درسی اشاره شده است. این در حالی است که زمانی این رویکرد در کتاب‌های کمک آموزشی وجود نداشته و با شیوه حل‌المسائلی نسبت به آموزش دانش‌آموزان اقدام می‌شد.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.