سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

اختصاص تسهیلات برای رونق بخش تولید در خراسان جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای رونق بخش تولید خراسان جنوبی پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ داوود شهرکی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیتهای بخش معدن خراسان جنوبی گفت : این استان در ثبت محدوده‌های معدنی رتبه ششم کشور و در صدور گواهی کشف معدنی رتبه چهارم کشور را دارد.

وی افزود : در سالهای اخیر تمرکز را بر توسعه اکتشاف گذاشته‌ایم تا معادن باارزش اقتصادی را شناسایی کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد :در این راستا 13 پهنه اکتشافی تعریف کردیم که هفت پهنه به شرکتهای توانمند در بخش دولتی و خصوصی واگذار شده است و یک پهنه در دست سرمایه گذار خارجی است.

شهرکی گفت : از آنجایی که رویکرد خراسان جنوبی در حوزه معدن به بحث ساختمان متکی است و به دلیل رکود بخش مسکن در استان، واحدهای تولیدی حوزه معدن با مشکل فروش روبرو هستند.

وی با اشاره به اینکه ژئوفیزیک هوایی از دیگر اقدامات مؤثر دولت در استان بود، خاطرنشان کرد : 40 درصد عملیات ژئوفیزیک کشور در استان خراسان جنوبی بوده است یعنی این طرح در وسعت بیش از 100 هزار کیلومتر در استان اجرا شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد : پهنه دیگر ژئوفیزیک هوایی در مساحتی حدود 25 هزار کیلومتر مربع به سازمان "ایمیدرو" واگذار شد که این طرح نیز یک سوم وسعت استان را شامل می‌شود.

شهرکی تصریح کرد : خراسان جنوبی از ابتدای آغاز به کار دولت در زمینه تعداد ذخایر کشف شده بیش از 100 درصد رشد داشته است و ذخایر معدنی از 90 میلون تن در دولت قبل به 460 میلیون تن در دولت یازدهم رسیده است.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.