سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی؛

ذخیره سازی سه برابری گندم مازاد بر مصرف جمعیت آذربایجان غربی

اسمعیل کریم‌زاده از ذخیره سازی ۹۵۰ هزار تن گندم در سیلوهای استان خبر داد و گفت: این در حالی است که در سال ۹۲ این رقم ۲۴ هزار و ۹۵۸ تن بوده و هم اکنون به اندازه سه برابر نیاز استان گندم ذخیره داریم .

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جمع تشکل‌های بخش کشاورزی شهرستانهای جنوب استان که با حضور استاندار آذربایجان غربی در مسجد جامع شهر محمودآباد شاهین دژ برگزار شد،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر اظهارکرد : خوشبختانه در هفته دولت امسال موفقیت‌های بسیاری در عرصه کشاورزی انجام شده است به طوری که در این هفته 163طرح عمرانی ، اقتصادی و تولیدی کشاورزی با اعتباری بالغ بر 568 میلیارد و 390 میلیون ریال در سطح آذربایجان غربی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

کریم‌زاده از کلنگ زنی 9 طرح آبیاری تحت فشار با استفاده از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای مهار آبهای مرزی حوضه آبریز ارس در استان در هفته دولت خبر داد و اضافه کرد: بی‌شک گسترش شیوه های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف آب ، افزایش راندمان آبیاری ، افزایش عملکرد تولید در واحد سطح می شود.

وی ضمن تقدیر از تلاشهای شبانه روزی بهره برداران بخش کشاورزی استان تصریح کرد: در سال 92 نیز میزان تولید محصولات کشاورزی استان در حدود چهار میلیون و 900 هزار تن بوده در حالی که این میزان تولید هم اکنون به شش میلیون و 300 هزار تن رسیده است و در تولید اکثر محصولات کشاورزی دارای رتبه های برتر کشوری هستیم .

کریم زاده ادامه داد: شهرستان شاهین دژ 20 هزار هکتار اراضی آبی دارد که امروز با بهره برداری از 712 هکتار ازاراضی کشاورزی به روش آبیاری تحت فشار تجمیعی در حدود پنج هزار هکتار از اراضی آن به روش‌های نوین کشاورزی تجهیز می شوند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.