مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي آذربايجان غربي از بهره مندي 66 روستاي استان از آب آشاميدني سالم و بهداشتي همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، كاظم محمدي اقدم با بيان اينكه براي آبرساني به اين روستاها 192 ميليارد و 869 ميليون ريال اعتبار هزينه شده است ، اظهار داشت :از كل اعتبارات هزينه شده ، 96 ميليارد ريال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي ، 90 ميليارد ريال از محل اعتبارات استاني و ما بقي نيز از اعتبارات ساير منابع تامين شده است .

وي گفت : با بهره برداري از اين طرح ها شش هزار و 969 خانوار روستايي با 27 هزار نفر جمعيت در روستاهاي شهرستانهاي اروميه، بوكان ، پلدشت، تكاب، چايپاره ، خوي ، سردشت، سلماس، شاهيندژ، شوط و ماكو از آب آشاميدني سالم و بهداشتي برخوردار خواهند شد.

محمدي اقدم حفر و تجهيز 23 حلقه چاه ، بازسازي 10 دهنه چشمه، اجراي 307 كيلومتر شبكه توزيع و خط انتقال، احداث يكهزار و 40 متر مكعب ايستگاه پمپاژ و دو هزار و 345 متر مكعب مخزن ذخيره را از جمله اقدامات انجام شده در اين راستا اعلام كرد.

وي گفت : با بهره برداري از اين طرح ها ، شاخص بهره مندي روستاهاي استان از آب آشاميدني 04/1 در صد افزايش به 3/73 در صد خواهد رسيد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.