سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

ساخت 40 تاسیسات گردشگری در خوزستان

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: 40 تاسیسات گردشگری از سوی بخش خصوصی در شهرهای مختلف خوزستان در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، تبار قریب با بیان اینکه خوزستان همواره با کمبود تاسیسات گردشگری مواجه بوده است افزود: با ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در زمینه زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری خوزستان روند ساخت هتل ، مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی و مجتمع گردشگری در این استان شتاب گرفته است.

وی با اشاره به استقبال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ظرفیت های گردشگری خوزستان ادامه داد: بخشی از این طرح ها تا پایان امسال به بهره برداری رسیده ضمن اینکه فضای مناسبی در استان برای حمایت از سرمایه گذاران در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایجاد شده است.

این مقام مسئول جذب سرمایه گذار را نیازمند وجود زیرساخت های مناسب گردشگری عنوان کرد و گفت: خوزستان با سه اثر ثبت جهانی به عنوان یکی از شاخص ترین استان های کشور در حوزه گردشگری، تاریخی و تمدنی با ایجاد زیرساخت ها و تاسیسات ظرفیت جذب گردشگر خارجی را دارد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از تدوین بسته های سرمایه گذاری به منظور شناسایی و معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری و گردشگری استان خبر داد و اظهار کرد: فرصت های سرمایه گذاری خوزستان در قالب بسته هایی ارائه شده تا سرمایه گذاری متناسب با نیازها و اولویت های خوزستان صورت گیرد.

وی افزود: روند سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش گردشگری خوزستان رو به افزایش است که این موضوع نوید دهنده آینده روشن و ایجاد تحول در صنعت گردشگری خوزستان است.

تبار از برنامه ریزی ویژه برای توسعه گردشگری روستایی در خوزستان خبر داد و افزود: در این طرح با پشتیبانی دولت ظرفیت های صنایع دستی روستاها فعال شده تا علاوه بر تقویت ظرفیت گردشگری و صنایع دستی ، اشتغال و تولید در روستاهای استان نیز رونق یابد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ایجاد بازارچه های صنایع دستی به منظورتولید، بسته بندی، عرضه و بازاریابی صنایع دستی را از جمله اقدامات صورت گرفته برای احیای صنایع دستی این استان نام برد و گفت: ایجاد بازارچه های صنایع دستی زمینه ورود سرمایه گذاران به استان را فراهم می کند.

وی دزفول را مقصد مهم گردشگران خوزستان دانست و ابراز کرد: دزفول با ظرفیت های متنوع گردشگری، طبیعی، تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و طبیعت زیبا دارای ظرفیت های سرمایه گذاری ویژه ای است.

تبار ادامه داد: دزفول همه حوزه های مختلف گردشگری را به طور همزمان در خود داشته به همین دلیل باید با برنامه ریزی مناسب در شهرستان و استان از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.