مدیرکل راه آهن ناحیه جنوب روند اجرایی پروژه های مهم راه آهن خوزستان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالکریم درویش زاده طرح های دو خطه اهواز- اندیمشک، کمربندی نظامیه به میاندشت، پروژه دوخطه اهواز - بندر امام، احداث ایستگاه مسافری در ماهشهر و نصب سامانه علائم الکتریکی C.T.C را از جمله پروژه های مهم این استان برشمرد.

وی افزود: در هفته دولت امسال بهره برداری از خط دوم راه آهن اهواز _ بندر امام، ساختمان ایستگاه راه آهن نظامیه، ایستگاه جدید راه آهن بندر ماهشهر آغاز می شود.

درویش زاده تصریح کرد: پروژه دو خطه کردن خط ریلی اهواز- اندیمشک به طول 140 کیلومتر، کمربندی نظامیه به میاندشت به طول 37 کیلومتر و پروژه دو خطه اهواز- بندر امام به طول 110 کیلومتر در حد فاصل اهواز به بندر امام و میاندشت به سربندر با سرعت 108 کیلومتر بر ساعت آماده بهره برداری است.

مدیرکل راه آهن ناحیه جنوب اذعان داشت: پروژه دو خطه اهواز - بندر امام اکنون به صورت آزمایشی در حال بهره برداری است و برای بهره رسمی آن در انتظار حضور و یا معاون اول رییس جمهوری یا وزیر راه و شهرسازی هستیم.

وی همچنین زیرسازی و ابنیه فنی دوخطه اهواز - اندیمشک با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 400 میلیارد ریال به پیشرفت فیزیکی 90 درصد رسیده و 70 کیلومتراز این مسیر آماده ریل گذاری است و امید می رود در روزهای آینده عملیات ریل گذاری را از سمت شوش به سبزاب نیز آغاز شود.

عبدالکریم درویش زاده اظهار کرد: زیرسازی و ابنیه فنی پروژه دوخطه نظامیه به میاندشت نیز پیشرفت 80 درصدی رسیده که این پروژه نیز تا پایان امسال یا تا خرداد 1396 به همراه پروژه اهواز - اندیمشک، کمربندی نظامیه به میاندشت و سایر مسیرهای اهواز به بندرامام به مرحله بهره برداری می رسد.

وی بیان داشت: خط دوم نظامیه به میاندشت نیز با اعتباری بالغ بر 600میلیارد ریال در حال اجرا است و تاکنون 37 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید می رود این پروژه نیز امسال به بهره برداری برسد.

مدیرعامل راه آهن جنوب گفت: ایستگاه جدید بندر ماهشهر نیز به صورت آزمایشی به مناسبت هفته دولت به بهره برداری می رسد و برای احداث آن حدود 160 میلیارد ریال با مشارکت پتروشیمی و فرمانداری ماهشهر سرمایه گذاری شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سامانه علائم الکتریکی C.T.C ( کنترل کننده) نیز یکی از پروژه های بزرگ در حد فاصل تهران - اهواز- بندر امام - خرمشهر به شمار می رود که اکنون در حال اجرا بوده و برای آن سه هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که یک هزار میلیارد ریال آن در استان هزینه می شود.

درویش زاده ادامه داد: ساختمان مرکز کنترل ترافیک مرکزجنوب نیز در اهواز واقع شده و کنترل تمامی قطارهایی که در محور جنوب از تهران به اهواز و خرمشهر در رفت و آمد هستند را بر عهده دارد.

وی افزود: همچنین به منظور احداث ایستگاه نظامیه حدود 200 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و این ایستگاه دارای هشت خط بوده و نقش توزیع کننده دارد.

مدیرعامل راه آهن جنوب گفت: برای اینکه قطارهای باری وارد اهواز نشوند ایستگاهی در شمال ایستگاه اهواز ساخته شده و بارهایی که از بندر امام به ایستگاه میان دشت می آید را از طریق کمربندی به ایستگاه نظامیه انتقال و از آنجا نیز به اندیمشک انتقال می دهد.

درویش زاده اذعان کرد: محورجنوب درحد فاصل درود و اندیمشک نیز که بیش از 40 سال از قدمت آن گذشته و بخشی از آن فرسوده شده بود از دوسال پیش عملیات بازسازی آن آغاز و تنها 150 کیلومتر آن باقی مانده است.

وی افزود: احداث یکی از بزرگترین کارگاه های تعمیرات لوکوموتیو در خوزستان با اعتباری بالغ بر 220 میلیارد ریال در دست ساخت است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.