سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با دست خالی خودروسازان؛

چه زمان منتظر بهبود کیفیت خودروهای داخلی باشیم؟

یک عضو انجمن قطعه سازان خودرو گفت: درچند ماه گذشته شاهد کنترل دقیق‌تر کیفیت قطعات توسط خودروسازان بوده‌ایم که نتایج آن تا 6 ماه آینده در محصولات دیده خواهد شد.

رضارضایی نایب رییس انجمن قطعه سازان درگفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در سال های اخیر مشکلات خارجی چون افزایش تحریم‌ها و مسائل داخلی همچون بالا بودن نرخ سود بانک‌ها و هزینه بالای امور گمرکی به صنعتگران کشور فشار زیادی را وارد آورده که این امر خستگی فعالان صنعتی را رقم زده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات کیفیت خودرو باید ریشه ای حل شود، افزود: خودروهایی که در داخل تولید می شوند سالهاست که در دنیا از رده خارج شده اند و به همین به دلیل نمی تواند با خودروهای روز دنیا رقابت کنند.

نایب رییس انجمن قطعه سازان ایران با اشاره به قراردادهای اخیر شرکت های بزرگ خودروسازی داخلی با خودروسازان خارجی تاکید کرد: اگر تولیدات جدید هم روند قدیم را طی کنند و ماشین آلات و سخت افزار به روز نشود به افزایش کیفیت خودروی داخلی نمی توان امیدوار باشیم.

رضایی در ادامه اذعان داشت: درصورتیکه مولفه هایی همچون قیمت تمام شده، نیروی کارمتخصص، مواد اولیه مناسب و منابع مالی در ساخت خودرو بکار گرفته شود، شاهد تولید خودروهای با کیفیت تری خواهیم بود هرچند تحقق این امر درسال های اخیر به دلیل بدهی های دولت صورت نگرفته است.

افت کیفیت خودروهای داخلی به دلیل تحریم ها

یزدان حیدری عضو انجمن قطعه سازان نیز در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دراثر تحریم ها برخی از قطعات خودرو با کیفیت سابق وارد کشور نشد و این امر دلیل اصلی افت کیفیت خودروهای داخلی در چند سال گذشته بوده است.

وی در ادامه با اشاره به عوامل دیگر این امر بیان کرد: بعد از رفتن شرکت پ‍ژو از ایران کنترل کارخانه‌های قطعه سازی مانند گذشته صورت نگرفت و سیستم های ارزیابی قطعه سازان توسط خودروسازان دنبال نشد ودرنتیجه درجه بندی قطعه سازان افت کرد.

حیدری اذعان داشت: درحال حاضر 27 کارخانه تولید خودرو درکشور داریم که به جز دو کارخانه بزرگ بقیه همه در تیراژ پایین فعالیت می کنند و این امر موجب لطمه دیدن قطعه سازان و افزایش قیمت خودروهای داخلی شده است ،با توجه به کاهش 40 درصدی قدرت خرید مردم شاهد ضرر و زیان‌های کلان به شرکت های خودروسازی بوده ایم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
هیچ زمانی
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
اگر صنعت خودرو تعطیل شود بزرگترین لطف به مردم میشود بهتره ایران خودرو تبدیل به یک نمایندگی خدمات شود.
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
هیچ وقت
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
هیچوقت
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
شما سوالی که دلتون میخواد میپرسید حالا سوال من ؟ اگر صنعت خودرو کشور را تعطیل کنیم و واردات خودرو آزاد شود چه اتفاقی می افتد.؟
سالار
۱۲:۵۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
هیچی میرن قاجاقی پراید وارد می کنن
ناشناس
۰۲:۰۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
به نظر میخاد درست بشه
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
هروقت قیر سفید شه
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
وقت گل نی
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
یه جویری نوشتین بهبود کیفیت انگار میخوان یه ماشین مدل 2016 فول امکانات بزنن
بیاین برین باو هر وقت پرایدو از رده خارج کردین حرف میزنیم
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
هیچوقت
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
هرگز منتظر بهبود کیفیت نباشید بلکه مدام منتظر افزایش قیمت و کاهش کیفیت باشید.
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
فک نکنم کیفیت تغییر بکند
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
نمی دونم چطور میشه که به گفته خودشان کیفیت اومده پایین ولی قیمت ها سه برابر شده.شما نمی دونید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
پاسخ سوالتون:هیچ وقت

کیفیت خودروها ربطی به تحریم نداره تا موقعی که افراد سود جو به دنبال پر کردن جیب خودشون باشن و رقابت در کشور وجود نداشته باشه کیفیت که بهتر نمیشه هیچ قیمتاش هم هی بالاتر میره
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
چه زمان منتظر بهبود کیفیت خودروهای داخلی باشیم؟
در پاسخ به این سوال باید بگم با این رویه ای که خودرو سازها پیش گرفتن هیچ وقت
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
اما در عوض خودرو سازان چینی خوب سود کردند
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
. سمند صفر گرفتم یک ماه نشده روغن ریزی داره و آمپر میکشه. به کی بگی. شکایت نزد کی ببرم؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
آخی چقدر هم دست خالیند.
این صنعت همیشه یه بهونه داره پس تا ابد الدهر خبری از کیفیت نیست.
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
چه زمان منتظر کیفیت خودروهای داخلی باشیم؟وقت گل نی.
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
من بچه بودم تو تلوزیون میگفتن خودرو بی کیفیته
الان خودم بچه دارم باز میگن خودرو بی کیفیته
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
بی کیفیت اما گران.....
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
هيچ وقت خوب نخواهد شد هيچ وقت
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
این همه با قاچاق کالا مبارزه میکنید.به خاطر حمایت از تولید داخلی. مگه خودروهای داخلی حمایت نمیشن. مردم فقط خودرو ایرانی انتخاب اول و اخرشون هستش. پس چرا هر روز بی کیفیت تر میشن. چون رقابت نیس.
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
وقت گل نی .... بهبود کجا بود فقط گرون میشه بدون خدمات
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
اصلا منتظر نباش!
چون از محالاته!
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
همین قطعه بی کیفیت رو هم دو ماه طول میکشه به مردم بدن مثلا یه سیلندر ترمز یا یه سنسور اکسیژن 48 روز باید طول بکشه تا از شرکت سایپا به نمایندگی بفرستن .
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
تاوقتی از مدلهای بنجل و از رده خارج چین و کره و پژو و... کپی برداری می کنیم واز توان داخلی استفاده نمی کنیم مردم مجبورند و جز سازش چاره ای ندارندکیفیت نه تنها بهتر نمیشه بلکه به بهانه تحریم وامثال ان بدتر خواهد شد.
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
چرا دو شرکت ایران خودرو و سایپا بجای گران کردن قیمت محصولات بی کیفیت و قدیمی خود برای جبران فروش پایین ،اقدام به کم کردن هزینه های اضافی،بالابردن راندمان پرسنل و ماشینالات ، و کوچک کردن سازمان عریض و طویل خودشون نمیکنن چرا جلوی بریز و بپاش ها رو نمیگیرن ،چرا بجای گران کردن قیمتها و فروش پایین به مکانیزه کردن و فروش بالا با قیمت پایین که در حد توان اقشار جامعه ایرانی باشه فکر نمیکنن؟
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
اون وقتا که وضع واوضاع ریالی خودرو سازا خوب بود ماشین با کیفیتی نداشتند حالا که دیگه خوب بهونه دستشون افتاده.این نشون می ده که ما ...وقتی می تونیم ادعا بکنیم خودرو سازیم که هیچ قطعه ای نیازمند وارد کردن نباشه.
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
هر وقت یک دانشمند کاربلد و دلسوز سکان خودروسازی رو دست بگیره.
هروقت به نخبه های مظلوم میدان داده بشه.
هروقت انحصار از مافیای خودرو گرفته بشه.
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
هرگز منتظر تغییر در صنعت خودرو سازی نباشید!