سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

بهره برداری از چند طرح در نیشابور

همزمان با هفته دولت چندطرح در نیشابور به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در سفر به بخش زبرخان نیشابور پرجمعیت‌ترین بخش خراسان رضوی کارخانه داروسازی سیمرغ عطار نیشابور در شهرک صنعتی خیام شهر خرو را افتتاح کرد.

رشیدیان همچنین طرح توسعه تاسیسات مخابراتی شهرک صنعتی را افتتاح رسمی کرد که دومین شهرک صنعتی بزرگ خراسان رضوی بعد از شهرک صنعتی توس مشهد است.

وی در ادامه به شهر گردشگری - مذهبی دررود رفت و کلنگ ساختمان جدید شهرداری این شهر را به زمین زد؛ این ساختمان با زیربنای 660 متر مربع در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع با اعتبار سه میلیارد ریال از منابع شهرداری ظرف یکسال ساخته می‌شود.

گفتنی است؛ در کارخانه داروسازی سیمرغ عطار نیشابور انواع شربت، قطره خوراکی، قرص، کپسول، پماد، کرم و ژل در فیلد دارویی تولید می شود.

داروهای طبیعی، داروهای مکمل و محصولات آرایشی و بهداشتی نیز از جمله تولیدات این واحد است.

بخشی از ماشین آلات این واحد تولیدی ساخت ایران است که از کیفیت بسیار خوب و رقابت پذیری برخوردار است و بخشی از آن هم از هندوستان وارد شده است.

کیفیت دارویی تمام محصولات این شرکت با استانداردهای بین المللی، جهانی و اروپایی تطبیق می کند.

علاوه بر این طرح، طرح های دیگری نیز در زمینه صنایع دارویی طی دو، سه سال اخیر در این استان به بهره برداری رسیده است.

وجود دانشکده ها و کارخانه های داروسازی، نیروی متخصص فنی و زمینه ساخت ماشین آلات صنایع دارویی در خراسان رضوی فرصت مغتنمی برای رشد صنایع دارویی و از اولویت های سرمایه گذاری در این استان است.

این واحد با هدف تولید داروهای استریل و غیر استریل و همچنین داروهای بیولوژیک، آنتی بیوتیک و پروبیوتیک راه اندازی شده است.

واحد کنترل کیفیت این شرکت به آزمایشگاه کنترل کیفیت حین تولید و آزمایشگاههای شیمی، میکرو بیولوژی و آنالیتیکال مجهز است ضمن آنکه این واحد دارای بخش تحقیق و توسعه نیز می باشد.

با راه اندازی این واحد تولیدی برای 60 نفر به صورت مستقیم و برای 200 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام//ف.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.