سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غفلت از تربیت نوجوانان،خطری جبران ناپذیر برای آینده كشور

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه نوجوانان به افراد جامع نگر علاقمندند لذا باید تربیتی چند بعدی برای آنها در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، آیین اختتامیه یادواره سیره عملی امام خمینی با حضور حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، عیسی فرهادی فرماندار تهران و روسای مناطق مختلف شهر تهران در خانه معلم آموزش و پرورش منطقه 3 در حال برگزاری است. 

در این مراسم کفاش با بیان اینکه چنین جشنواره‌هایی بسیار ارزشمند برای آموزش سیره عملی امام خمینی (ره) به شمار می‌رود گفت: امام (ره) نمونه انسانی انقلابی، مجتهد و دانشمند بود که انقلاب وی بازتاب جهانی پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی دارای صفات چند وجهی بود عنوان کرد: ایشان فردی فقیه، سیاستمدار، مجتهد، عارف و مدیر بود که در کمتر انسانی چنین ویژگی‌های جامعی دیده می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: نوجوانان و جوانان نسل امروز خواهان افرادی اینچنینی به عنوان الگو هستند و بیشترین گرایش را به آنها دارند.

کفاش با بیان اینکه باید به تربیت چند بعدی توجه شود گفت: ساحت‌های شش‌گانه که در آموزش و پرورش جدید به آن توجه می‌شود چنین هدفی را در پی دارد. 

وی عنوان کرد: چنانچه فردی تک بعدی باشد و سایر ابعاد وجودی وی رشد نکند لذا به کج فهمی و انحراف کشیده می‌شود و غفلت از تربیت نوجوانان،خطری جبران ناپذیر برای آینده كشور است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: بنا بر خاطراتی که نزدیکان و نوه امام خمینی (ره) به آن اشاره داشتند ایشان آموزه‌های اسلامی را نه با زبان بلکه به طور عملی برای اطرافیان تلقین می‌کردند.

کفاش ادامه داد:‌برای نسل جدید نیز باید چنین راهکاری استفاده شود تا نوجوانان با اشتیاق نسبت به مسائل دینی روی آوردند و سوگیری منفی نسبت به آن نداشته باشند. 

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) در ابعاد علمی نیز بسیار سرآمد بودند اما متاسفانه نتوانستیم تمامی این ابعاد را برای نسل جدید تبیین کنیم لذا باید در این امر بیش از پیش بکوشیم. 

 تجلیل از 161 برگزیده جشنواره سیره امام

ماجدی رئیس آموزش و پرورش منطقه 3 در خصوص جزئیات این برنامه گفت: طرح جشنواره سیره عملی امام برای دانش آموزان،‌ اولیای آنها و فرهنگیان شهر تهران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در 14 محور برگزار شده عنوان کرد: 8 محور آن مربوط به دانش آموزان و اولیا و 6 محور ویژه فرهنگیان در نظر گرفته شده بود و تمامی ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در نظر گرفته است.

ماجدی بیان کرد: ‌این جشنواره در سطح شهر تهران از دی ماه 94 آغاز به کار کرده و در مراسم اختتامیه از 161 برگزیده آن تجلیل می‌شود. 

 آموزش و پرورش بستری مناسب برای تعلیم سیره عملی امام خمینی (ره)
عیسی فرهادی فرماندار تهران در آیین اختتامیه این جشنواره با اشاره به اینکه چنین جشنواره‌هایی در آموزش و پرورش برای شکل‌گیری شخصیت دانش آموزان نیاز است گفت: امام پیش از آنکه رهبر و فردی انقلابی باشد یک معلم بود.

وی عنوان کرد: باید در برنامه‌هایی با محوریت توجه به سیره عملی امام رمز و راز موفقیت ایشان در ابعاد مختلف زندگی را دریافت تا الگویی مناسب برای رشد و بالندگی نوجوانان نسل آینده ایجاد شود. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.