700 میلیارد تومان اعتبار برای توزیع شیر مدارس در نظر گرفته شد

مسئول کمیته ملی شیر مدارس کشور از اختصاص 700 میلیارد تومان برای تامین اعتبار شیر مدارس در سال تحصیلی آینده خبر داد.

منصور مجاوری مسئول کمیته ملی شیر مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت توزیع شیر مدارس کشور برای سال تحصیلی آینده گفت: براساس پيش‌بينی‌های انجام شده جمعيت تحت پوشش این طرح، حدود 15 میلیون و 300 هزار نفر شامل دانش آموزان كليه مقاطع تحصيلی در مدارس دولتی و غيردولتی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه 200 ميليارد تومان اعتبار مصوب از محل بودجه عمومي برای توزیع شیر در سال 95 در نظر گرفته شده، ادامه داد: 500 ميلياردتومان نیز از محل اعتبار مورد نياز هدفمندسازی يارانه‌ها برای ارائه این طرح پیش‌بینی شده است.

مسوول کمیته ملی شیر مدارس کشور با بیان اینکه برنامه شير مدارس از سال 85 به وزارت آموزش و پرورش واگذارشد، اظهار کرد: طی سال های 85 تا 94، جمعیت تحت پوشش شامل كليه دانش آموزان دوره پيش دبستانی، ابتدايی، متوسطه دوره اول و دبيرستان‌های شبانه‌روزی بوده است.

700 میلیارد تومان اعتبار برای توزیع شیر مدارس در نظر گرفته شد

مجاوری با اشاره به اینکه با وجود مشکلات سال تحصيلي 95-94 توزيع شیر از نظر جمعيت تحت پوشش و تعداد نوبت به خوبي صورت گرفت؛ افزود: سال گذشته دانش آموزان كليه مقاطع تحصيلی شامل مقطع پيش‌دبستانی تا پيش‌دانشگاهی مدارس دولتی و غيردولتی و دانش‌آموزان مراكز شبانه‌روزی تحت پوشش بهزيستی شیر دریافت کردند.

وی در ادامه به اعتبار شير مدارس طی پنج سال گذشته اشاره کرد و گفت: اعتبار مصوب بیش از اعتبار تخصیص داده شده به فرآیند توزیع شیر بوده و از سال 90 تا 94 به ترتیب 117 ميليارد، 100 ميليارد، 117 ميليارد، 305 ميليارد و 235 ميليارد تومان به این اقدامات تخصیص اعتبار صورت گرفت.

مسوول کمیته ملی شیر مدارس‌ کشور به تعداد دفعات توزیع پاکت شیر در مدارس اشاره داشته و تصریح کرد: از سال 90 تا 94 به ترتیب 35، 25، 21، 42 و 55 نوبت شیر توضیع شد.

مجاوری افزود: در طول سال تحصیلی بیش از 2 هزار و 400 مورد آزمایش روی شیرها انجام شده و قریب به 29 هزار بازدید از شیر مدارس در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار