سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

آغاز برداشت بندهای خاکی بر روی زهکش های کرخه

عمليات اجرايی برداشت بندهای خاکی احداث شده بر روی زهکش های CMD حوزه کرخه و شاوور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مديرعامل شرکت بهره برداري از شبکه هاي آبياري کرخه و شاوور گفت: اين کار با هدف افزايش دبي عبوري آب و جلوگيري از ورود آب به زمين هاي کشاورزان انجام مي شود.

شاهين کوه بزن افزود: اين عمليات در سه جبهه کاري در محدوده پل برزگر تا هورالعظيم به منظور از بين بردن بندهاي خاکي که توسط پيمانکاران شرکت نفت(براي انتقال لوله هاي نفت) و يا ساير ايجادکنندگان موانع در محل هاي تقاطع با زهکشCMD احداث شده بود، انجام مي شود.

وي اظهار کرد: هشت دستگاه بيل مکانيکي بوم بلند، دو دستگاه بيل مکانيکي چرخ زنجيري بوم کوتاه، يک دستگاه لودر و پنج دستگاه کمپرسي، کار برداشت بندهاي خاکي احداث شده بر روي زهکشCMD کرخه را انجام مي دهند.

مديرعامل شرکت بهره‌برداري از شبکه‌هاي آبياري کرخه و شاوور عنوان کرد: زهکش‌ هاي CMDو EMD به طول 100 کيلومتر جهت جمع‌آوري و انتقال زهاب اراضي کشاورزي دشت آزادگان و هويزه و نيز کنترل سيلاب منطقه احداث شده است.

وي ادامه داد: عمليات جمع‌آوري بندهاي خاکي و رفع انسداد در منتهي اليه زهکشCMD به هورالعظيم، ضمن جلوگيري از توسعه، نشت و نفوذ آب به اراضي روستاهاي مجاور زهکش، در تامين آب تالاب هورالعظيم و بهبود وضعيت زيست محيطي منطقه موثراست.

به گفته کو بزن، به علت عريض بودن زهکش CMD، براي برداشت هر يک از اين بندها ابتدا نياز به خاکريزي و ساخت مسير دسترسي به بخش مياني زهکش و سپس خاکبرداري و رفع انسداد هر يک از اين بندها از بخش مياني به سمت سواحل زهکش بوده است.

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.