سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

رشد مطلوب تولید و صادرات پسته در سراسر جهان

جذب نیروی انسانی و رونق بخش بازرگانی اولویت نخست جهاد کشاورزی و موتور حرکتی بخش تولید است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در حاشیه افتتاح پروژه واحد بسته بندی مواد غذایی با بیان اینکه در 2 سال گذشته در استان خراسان رضوی از سطح تولیدات خوبی برخوردار بودیم ، گفت: جذب نیروی انسانی و رونق بخش بازرگانی اولویت نخست ما و موتور حرکتی بخش تولید است.

مجتبی مزروعی اضافه کرد: امروزبه علت تلاش و کوشش صورت گرفته، در بحث تولید و صادرات پسته در سراسر جهان به رشد مطلوبی رسیده ایم.

زعفران خراسان در گذشته در مقابل کشمش، پنبه و دیگر محصولات داشته و رسیدن به جایگاه برتر در حوزه تولید و صادرات ثمره تلاش کشاورزان و فعالان این صنعت بوده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل عمده در بحث بسته بندی نامناسب محصولات است ادامه داد: به دنبال اصلاح بسته بندی هستیم و اینگونه هم نیست که برند ایرانی قیمت را به نصف کاهش دهد.

مجتبی مزروعی ادامه داد:اوایل دهه 80 قیمت زعفران به حدی رسیده بود که ارزش برداشت نداشت ولیکن مجموعه جهاد کشاورزی استان این محصول را احیاء کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی اظهار داشت:روی موضوع بازاریابی و عرضه محصول به بازار باید بیش از گذشته کار کرد و در شهرهای جنوبی با تمام محدودیت منابع آبی از به ازای هرمتر مربع 3.5 درصد ارزش افزوده داریم و در شهرهای شمالی هم بخش بازرگانی از اولیت های مهم این سازمان است.

وی تصریح کرد:اگر بازرگانی و تجارت در بخش کشاورزی آسیب ببیند تمامی بخش های زیرمجموعه را زمین گیر می کند و کسانی در این حوزه پایدارتر هستند که سقف حداقلی را حفظ کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت :سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی به عنوان یک تکلیف باید حضور فعالانه داشته باشد تا درجهت ارتقاء و بهره وری در بخش کشاورزی گام برداریم.

مزروعی افزود:در بخشی از ظرفیت ها توان رقابت نداریم و باید فعالان بخش صنعت به ویژه صنایع بخش داروهای گیاهی همت لازم را در جهت رقابت با سایر کشورها داشته باشند، زیرا این توان و اراده در ایرانیان وجود دارد و تنها نیازمند هستیم.

انتهای پیام//ی.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.