سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان بهداشت جهانی: مالیات بر محصولات دخانی، راه کاری برای کاهش مصرف دخانیات در قاره سیاه

سازمان جهانی بهداشت خواستار آن شد که برای کاهش میزان مصرف دخانیات در قاره آفریقا قیمت و مالیات بر محصولات دخانی در این قاره افزایش یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوآ، سازمان جهانی بهداشت خواستار آن شد که برای کاهش میزان مصرف دخانیات در قاره آفریقا قیمت و مالیات بر محصولات دخانی در این قاره افزایش یابد.

اولوشایو الو، نماینده سازمان جهانی بهداشت در قاره آفریقا در نشستی که با موضوع اعمال مالیات بر دخانیات در کیگالی، پایتخت رواندا برگزار شده بود، تاکید کرد در شرایط کنونی برای مهار مصرف فزاینده مواد دخانی در قاره آفریقا اتخاذ تدابیر جدی بر ضد دخانیات در این قاره ضروری است.

این مسئول نماینده سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: مصرف دخانیات هر ساله بیش از شش میلیون قربانی در جهان می گیرد و در حال حاضر کشورهای آفریقایی بیشتر از کشورهای توسعه یافته در گذشته از پیامدهای زیانبار مصرف مواد مخدر سازمان جهانی بهداشت آسیب می بینند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در نشست کیگالی افزود: ما باید برای کاهش مصرف دخانیات در آفریقا تدابیری جدی اتخاذ کنیم. در گذشته تجربه نشان داده است که افزایش قیمت محصولات دخانی و مالیات بر آنها یکی از راههای کم‌هزینه و موثر در کاهش مصرف دخانیات است.

طبق تازه ترین بررسی های صورت گرفته در رواندا سیزده درصد از مردم این کشور دخانیات مصرف می کنند و حجم کلی فروش سیگار در این کشور در سال 2014 به 46.5 میلیون پاکت رسید که 71.5 درصد آن وارداتی بود.

امانوئل انکرونزیزا، مدیر بخش مالیات در وزارت دارایی رواندا اعلام کرد افزایش ده درصدی قیمت محصولات دخانی در کشورهای با درآمد پائین می تواند میزان مصرف این محصولات را تا هشت درصد کاهش دهد اما آگاه سازی هر چه بیشتر مردم از زیانهای مصرف دخانیات نیز موثر خواهد بود.

در نشست دو روزه  اعمال مالیات بر دخانیات که به ابتکار سازمان جهانی بهداشت در کیگالی برگزار شد، بیش از پنجاه کارشناس از کشورهای مختلف آفریقایی شرکت کردند.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.