سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

کاهش بیماری سل در گاوداری های چهارمحال و بختیاری

بیماری سل در گاوداری های استان چهارمحال و بختیاری کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: بیماری سل در گاوداری های استان در مقایسه با 2 سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

عبدالمحمد نجاتی افزود: در 4 ماهه نخست امسال با تستی که بر روی 6 هزار و 270 رأس گاو صورت گرفت تنها 8 رأس از آن ها راکتور مثبت داشتند که نشان دهنده کاهش محسوس بیماری سل در گاوداری های استان می باشد.

وی ادامه داد: موارد راکتور مثبت سل در سال 93 تعداد 93 رأس بود و در سال 94 به 43 رأس کاهش یافت.

نجاتی، برخورد با دلالان خرید و فروش غیر مجاز، آموزش لازم به دامداران و آگاه نمودن آن ها از عدم خرید و فروش و جابجایی دام بدون گواهی سلامت، افزایش تعداد تست های سل در گاوداری ها، نظارت لازم بر کار اکیپ های تست سل و همکاری خوب دامداران را از علل کاهش این بیماری برشمرد.

وی یادآور شد: جدا کردن و قرنطینه نمودن دام های آلوده، اصلاح و بهسازی گاوداری ها، رعایت بهداشت و نظافت جایگاه‌های دام‌‌، و شست و شو و ضد عفونی کردن دامداری ها از نکات ضروری و اقدامات اداره کل دامپزشکی برای جلوگیری از انتشار عفونت و مقابله با بیماری سل است.

گفتنی است؛ سل یکی از مهمترین بیماری های عفونی و مشترک بین انسان و دام است که باعث ایجاد مشکلات بهداشتی و اقتصادی فراوانی می شود.

انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.