سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

افتتاح شعبه استانی بنیاد فرهنگ ،هنر و ادب آذربایجان

حجت الاسلام محمدباقر کریمی بیان داشت: شعبه استانی بنیادفرهنگ ، هنر وادب آذربایجان در پنجمین روز از هفته دولت در مجموعه تاریخی مدرسه هدایت ارومیه راه اندازی می شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی افتتاح این بنیاد در استان افزود: این مراسم قرار است روز شنبه هفته آینده برگزار شود که مقدمه ای برای توسعه فعالیت های فرهنگی هنری در استان به شمار می رود.

وی اضافه کرد: دبیرخانه دائمی این بنیاد در تبریز قرار دارد و ارومیه نخستین شهری است که شعبه استانی این بنیاد در آن راه اندازی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: علاوه بر ارومیه قرار است شعبه های دیگر بنیاد ادب، فرهنگ و هنر نیز در دیگر استان راه اندازی شود.

کریمی با اشاره به اینکه راه اندازی این بنیاد گامی بلند در راستای ارتقای شاخصه های فرهنگی، ادبی و هنری در استان است، ادامه داد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت این بنیاد بتوانیم فعالیت هایی را که در این حوزه شروع کرده ایم، با سرعت بیشتری ادامه دهیم.

راه اندازی بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان از جمله وعده های دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران بود که در اردیبهشت ماه سال گذشته با راه اندازی این بنیاد در تبریز جامه عمل پوشید.

بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان با هدف رشد و تعالی فرهنگی جامعه و بسط و توسعه پیام و فرهنگ انقلاب اسلامی در جامعه جهانی و توسعه هویت اسلامی ـ ایرانی و توجه به نقش و جایگاه بی بدیل فرهنگ و زبان محلی و منطقه ای در انسجام ملی در زمینه فرهنگ، زبان و ادبیات و تاریخ آذربایجان، تاسیس شده است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.