سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

حمایت خیرین سلامت از بیماران پروانه ای

خیرین سلامت از بیماران پروانه ای فارس حمایت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر اجرایی دستور العمل برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج خاص در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برنامه هایی برای حمایت مالی از این بیماران با استفاده از امکانات خیرین تامین سلامت فارس در نظر گرفته شده است.
دکتر حسین بهلولی افزود: با برگزاری غرفه ای در حاشیه چهاردهمین اجلاس سالیانه خیرین تامین سلامت فارس، خیران سلامت با بیماری نادر و صعب العلاج ای بی آشنا شده و حمایت از این بیماران را در قالب تامین نیازهای درمانی و دارویی، ارسال بسته پانسمان برای مبتلایان مد نظر قرار دادند .
 وی ادامه داد: این غرفه با هدف آشنایی خیرین و در راستای شناساندن این بیماری نادر، حمایت و فرهنگ سازی در جامعه برگزار شد.
مدیر اجرایی دستورالعمل برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج خاص در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: عامل این بیماری جهش ژنتیکی در کراتینین است که موجب تشکیل نشدن پروتئین کلاژن در میان خارجی ترین لایه پوست (اپیدرم) و داخلی ترین لایه پوست (درم) می شود و در نهایت کوچک ترین عملی که موجب ایجاد اصطکاک شود، در پوست تاول و زخم ایجاد می کند.
باید یادآور شد: اپیدرمولایزیز بولوزا یا بیماری پروانه ای، یک بیماری پوستی مادرزادی ژنتیکی، نادر و غیرواگیر است که بر اثر آن در پوست و احشای داخلی بدن، حتی با سایش جزیی و ضربه، تاول های دردناک و زخم های باز ایجاد می شود.
 انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.