سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزم جزم دولت برای بهره برداری از میادین مشترک

وزیر نفت در بوشهر:عزم دولت برای بهره بردرای از میادین مشترک جدی است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیژن نامدار زنگنه در جلسه شورای اداری استان بوشهر با اشاره به اینکه به نمایندگی دولت به استان بوشهر سفر کرده است گفت دولت مصصم به تکمیل طرح های در دست اجرا در میدان گازی پارس جنوبی است.

 وی افزود سالی که به وزارت نفت آمدم 17 فاز به طور همزمان در عسلویه در دست اجرا بود و با برنامه ریزی تصمیم گرفته شد طرح های با پیشرفت بیشتر در اولویت اجرا قرار گیرد.

زنگنه گفت در سه سال گذشته ظرفیت برداشت گاز از دریا 150 میلیون مترمکعب افزایش یافته است و اواخر امسال یا اوایل سال آینده میزان تولید گاز ایران در پارس جنوبی با قطر مساوی می‌شود.

وی از اجرای طرح فرزاد بی در میدان‌های گازی و نفتی خبر داد و افزود میدان‌های نفتی و گازی در شهرستان‌های دیر، دشتی، تنگستان تحت عنوان پارس سه اجرا می‌شود که نخستین طرح آن طرح توسعه فرزاد بی است.

 وزیر نفت با بیان اینکه در میدان نفتی سروش در محدود خارگ ده میلیارد بشکه نفت وجود دارد گفت تاکنون 300 میلیون بشکه نفت از این میدان برداشت شده و باید برداشت از این میدان با سرعت بیشتری انجام شود زیرا بی‌توجهی به ذخیره این میدان سبب هدر رفت سرمایه‌ها است.

 زنگنه با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی برای اساس قرادادهای جدید تحول مهمی در حوزه سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند افزود با سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری با قراردادهای خارجی سه درصد این سرمایه‌گذاری به میزان 400 تا 500 میلیارد تومان صرف اجرای طرح‌های اجتماعی مناطق اطراف می‌شود.

وی گفت در اجرای برجام تحول مهمی در کشور در حوزه اقتصاد ایجاد شد به گونه‌ای که صادرات ما بیش از دو برابر افزایش یافت و سرمایه‌گذاری خارجی در ایران توسعه یافت و شاهد اجرای طرح‌های مهمی در این حوزه در کشور هستیم.

آقای زنگنه با بیان اینکه امسال دولت 500 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کند افزود میزان پرداخت تسهیلات به فعالان بخش اقتصادی از 400 هزار میلیارد تومان سال گذشته با افزایش 25 درصدی به 500 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

 وزیر نفت با بیان اینکه اولویت در استان بوشهر توسعه منابع‌انسانی است گفت نیروهای متخصص از جمله کارگر ماهر، مکانیک متخصص، جوشکار حرفه‌ای، برقکار فنی و مهندسین و کارشناسان متخصص در اولویت کار در پارس جنوبی قرار دارد که استان بوشهر در اولویت این برنامه است.

زنگنه با قدردانی از همکاری مردم استان بوشهر در میزبانی از طرح‌های نفت و گاز در مناطق مختلف از جمله عسلویه، خارگ، جم، کنگان و دیر افزود توجه به مناطق پیرامونی تأسیسات نفت و گاز و پتروشیمی در اولویت وزارت نفت است که این مهم محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل وزارت نفت طرح نیروهای اقماری است گفت اکنون طرح نیروهای اقماری در وزارت نفت کاهش یافته به گونه‌ای که این طرح مشکلاتی در بخش‌های مختلف برای این وزارتخانه ایجاد کرده است و نیروهایی که در تأسیسات نفتی و گازی فعال هستند باید در مناطق پیرامونی سکونت داشته باشند.

وزیر نفت همچنین با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت خداوند لعنت کند کسانی که رجایی و باهنر را از ما گرفتند همان هایی که الام مظلوم نمایی می کنند و نوکر کشورهای استکباری شده اند.

 مصطفی سالاری استاندار بوشهر هم از افرایش اعتبارات استان از محل کمک های وزارت نفت خبر داد و گفت نگاه ویژه وزیر نفت در بهره مندی مناطق پیرامونی از منافع استقرار صنایع نفت و گاز قابل شایسته قدردانی است.

 سید کمال الدین شهریاری و حجت الاسلام عبدالحمید خدری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اجرای قراردادهای جدید نفتی خواستار توجه بیشتر وزارت نفت به توسعه اجتماعی و فرهنگی مناطق پیرامونی طرح های نفت و گاز و در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی در توسعه تاسیسات نفت و گاز شدند.

انتهای پیام/ ش


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.