وزیر نفت در عسلویه: عامل بیشتر حوادث پتروشیمی‌ها انسانی است

زنگنه در جمع مدیران شرکت های پتروشیمی: این همه زحمت برای ساخت و راه اندازی یک مجتمع و شرکت پتروشیمی کشیده می شود؛ نباید با یک حادثه از بین ‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیژن نامدار زنگنه در جمع مدیران عامل و مهندسان مجتمع‌ها و شرکت‌های پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی که در سالن جلسات پتروشیمی پازارگاد برگزار شد گفت لازم است من بر مسئله‌ی اچ اس ای تأکید کنم، زیرا این همه زحمت برای ساخت و راه اندازی یک مجتمع و شرکت پتروشیمی کشیده می شود که با یک حادثه از بین می‌رود؛ در این‌گونه حوادث که اخیراً زیاد رخ می‌دهد عامل بیشتر آنها انسانی است.

وی افزود نیروی انسانی، آموزش و سامانه‌ها بسیار مهم است و باید به همه‌ جوانب کارکرد یک مجتمع توجه جدی شود.

من از بیمه‌ها خواسته‌ام که در بیمه‌کردن واحدها سخت‌گیری کنند و استانداردهای درجه یک را در نظر بگیرند.

وزیر نفت گفت ترکیب نیروی انسانی و آموزش آنها باید وجود داشته باشد، زیرا یک حادثه به حیثیت کشور و تولید و سرمایه‌ ملی آسیب می‌زند.

 زنگنه افزود در دوره‌ اجرا، طراحی و ساخت، خرید و نصب تجهیزات باید مراعات کنیم که فردا روز گرفتار نشویم.

 وی گفت این واحدهایی که دارد ساخته می‌شوند برای کشور یک فرصت هستند که می‌توانند تهدید هم بشوند که آن‌گاه خطر ایجاد می‌کنند و هزینه‌های زیادی در بردارد.

 وزیر نفت خطاب به مسوولان صنایع پتروشیمی تأکید کرد نکته‌ مهم این است که ناراحتی و نارضایتی‌هایی در بین پرسنل شرکت‌های پتروشیمی دیده می‌شود که به هر دلیلی ایجاد شده، هم میان نیروهای قراردادی و هم غیرقراردادی، که این نارضایتی به ما آسیب می‌زند؛ باید به آن توجه شود و نیروها بلاتکلیف نشوند.

مدیرعامل صنایع پتروشیمی باید این موضوع را دنبال کند. البته این موضوع دستوری نیست، بلکه ارزیابی شرایط و اوضاع است.

 نباید نیروها را ناراضی نگه داشت، به‌ویژه در مرحله ی بهره‌برداری باید مراقب باشیم.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.