سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

راه مقابله با تهاجم فرهنگی مصونیت فرهنگی نیروی انسانی در کشور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تنها راه مقابله با هجمه های فرهنگی بیگانگان مصونیت فرهنگی نیروی انسانی در کشور است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل ؛ علی جنتی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری در توسعه فعالیت های قرآنی و تجهیز کتابخانه های مدارس آمادگی لازم را دارد و طرح توزیع یک میلیون جلد قرآن مجید در کشور از سوی این وزارتخانه اجرا می شود.

وی اظهار کرد: هر سال 2 هزار میلیارد ریال برای فعالیت های قرآنی در بودجه کشور منظور می شود اما در سال گذشته ریالی از این اعتبار تخصیص نیافت و تلاش می شود با تامین اعتبار لازم در جهت تعمیق و توسعه برنامه های قرآنی، گام های بلندتری برداشته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در کنار تلاوت و حفظ قرآن کریم باید به فهم و درک آن و همچنین به موازات توسعه ورزش های قهرمانی باید به ورزش همگانی نیز توجه لازم اعمال شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با لحاظ مزیت های فرهنگی هنری هر استان سعی می کند جشنواره های ملی را در استان های کشور برگزار کند.

جنتی گفت: در دولت های گذشته حدود 890 هزار نفر به شمار کارکنان دولت افزوده شده و این امر بار سنگینی را بردوش دولت نهاده است و با توجه به تنگناهای مالی، پرداخت حقوق کارمندان و یارانه در آخر هر ماه مشکلی برای دولت به حساب می آید.

وی ادامه داد: برای تکمیل طرح نیمه تمام مجتمع فرهنگی هنری اردبیل همکاری و پیگیری خواهیم کرد و جهت تجهیز سالن های اداره ها به سامانه های دیجیتال جهت استفاده کارکنان و حتی مردم آمادگی لازم را داریم.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.