سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوشیار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حضور 3 هزار کودک خیابانی در 18 مرکز توانمندسازی/ 95درصد کودکان کار خانواده دارند

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: 60 درصد کودکان کار و خیابانی از اتباع خارجی و 95 درصد آن ها دارای خانواده هستند.

فرزاد هوشیار پارسیان مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: 3 هزار کودک کار و خیابانی در 18مرکز پرتو در سطح شهر تهران در حال توانمندسازی هستند، بررسی ها نشان می دهد که60 درصد این کودکان از اتباع خارجی و 95 درصد آن ها صاحب خانواده هستند و مراکزی که این افراد در آن هستند بیشتر در  دره فرحزاد، کن و قسمت هایی از مناطق18 و 19 است.

وی تصریح کرد: در راستای توانمندسازی این کودکان نیز مرکز تخصصی کامپیوتر و آموزش مهارت با ظرفیت150 نفر راه اندازی می شود تا پس از ترک تحصیل به جای دست فروشی در خیابان ها و چهارراه ها به این مراکز معرفی تا از آموزش و مهارت های خود استفاده کنند.

هوشیار پارسیان در ادامه در خصوص ساماندهی افراد کارتن خواب و آسیب دیده اجتماعی تاکید کرد:در سال94  نیز 445 هزار نفر در 18 مددسرا به صورت دائمی و اضطراری در سطح شهر تهران خدماتی از جمله مصاحبه مددکاری، مشاوره، خدمات پزشکی، بهداشت فردی، خدمات سلامت جسمانی، دو وعده غذای گرم و استحمام بهره مند شده اند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: آمارها نشان می دهد که 60 درصد کارتن خواب های شهر تهران دارای مشاغل فنی بوده که پس از شناسایی این افراد، بسترهای لازم با کمک خیرین کارآفرین برای به کارگیری و استفاده از توانمندی های آن ها فراهم می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.