سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

تجهیز 480 چاه پروانه ‌دار قیروکارزین به کنتور هوشمند

480 چاه دارای پروانه بهره ‌برداری در این شهرستان به کنتور هوشمند آب و برق مجهز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرماندار قیروکارزین گفت: ضرورت اجرایی کردن برنامه احیا و تعادل ‌بخشی سفره ‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از خسارت ‌ها و تهدید های ناشی از افت سطح آب و خشک شدن چاه ‌های کشاورزی و قنوات و باغات مرکبات به‌ عنوان یک برنامه جدی فراروی بخش کشاورزی این شهرستان است.
کاظمی افزود: یکی از برنامه‌ های مهم در تعادل‌ بخشی منابع آب زیر زمینی نصب کنتور های هوشمند بر روی چاه‌ های کشاورزی است که کنتور های هوشمند آب و برق این امکان را به وجود می‌آورد که میزان بهره ‌برداری هر چاه مشخص و پس از اتمام سهمیه مجاز بهره‌ برداری، برق چاه به‌صورت خودکار قطع شود.
وی ادامه داد: به‌ دلیل محدودیت منابع آب و توزیع نامناسب بارندگی ‌های فصلی باید عوامل مؤثر بر کنترل بهره ‌برداری از منابع آب زیرزمینی را به‌ خوبی شناسایی کرد و بهره‌ برداری از چاه‌ های کشاورزی به ‌صورت برنامه ‌ریزی‌ شده و دقیق صورت گیرد.
مدیر منابع آب قیروکارزین با بیان اینکه ایجاد وحدت‌ رویه اجرایی در حفاظت از منابع و به تعادل رسیدن منابع و مصارف آب در این شهرستان است افزود: جدیت و قاطعیت در انسداد چاه ‌های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت چاه ‌های دارای پروانه در این شهرستان باید در صدر برنامه ‌های شورای حفاظت قرار گیرد.
شاهسوندی تصریح کرد: مدیریت صحیح منابع آبی به ‌عنوان مهم‌ترین عامل توسعه پایدار کشاورزی تلقی می‌شود و با صیانت از این منابع ارزشمند باید با نگاهی منطقی مشکلات را حل کنیم.
انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.